Ik ben al een maand ongesteld, hoe kan dat?

Ik ben net klaar met het eerste strookje van de diane pil. Gebruik ik vooral tegen puistjes alleen werkt dat ook nog niet eens. Ik ben al een maand ongesteld! Ik vind het heel vervelend. Ik heb dit ook al met een andere pil gehad. Hoe kan dit? En moet ik het afwachten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
T duurt wel een maand of 3 à 4eerdat de Diane pil aanslaat voor puistjes en waarschijnlijk is deze pil te licht voor jou ga even langs de huisarts
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt een doorbraakbloeding. Dat gebeurt als je pil te licht is. Ga terug naar de huisarts en vraag een zwaardere.

Antwoorden (3)

Mij lijkt het 't beste om naar je huisarts te gaan. Die kan je daarmee het beste verder helpen om een pil te zoeken, die het beste bij jou past.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat vervelend,

je kunt nooit van tevoren weten hoe een pil zijn werk gaat doen,
in bijsluiters wordt hier voor gewaarschuwd,
het kán helpen tegen puistjes,
maar dat hoeft niet.
Gewoon pech dat het daar niet voor helpt,
maar als je al een maand ongesteld bent, lijkt het me verstandig morgen de huisarts te bellen en voor overmorgen een afspraak te maken.

want een maand is vééél te lang
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je nog steeds ongesteld bent kan je beter meteen met de volgende strip doorgaan.
en dan stopt het mischien tijdens het doorslikken.
als je nu weer een stopweek inlast krijg je meer hormoonschommelingen en raak je moeilijker ingesteld op de pil.
de werking tegen puistjes duurt ook even,ook daar moet je lichaam zich op instellen.