Regelmatig last van dichte oor, help iemand ?

De afgelopen 2 weken heb ik last van een dichte oor. Als ik wakker word heb zit me oor dicht en hoor ik er heel weinig mee en dat is heel erg irritant. Maar meestal na een uurtje of 3 voel ik hem weer opengaan en heb ik niet zo heel veel last meer van, maar vandaag is hij nog niet opgegaan. Zou iemand mij misschien kunnen helpen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
33.2K

Antwoorden (6)

Ik denk dat je het beste met deze vraag naar de huisarts kan. Ik heb het idee dat je oor verstopt zit, maar dat kan je huisarts beter zien en beoordelen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt een paar druppeltjes lauwwarme olie in je oor druppelen. Hierdoor wordt je oorsmeer wat dunner. Dan na een dag of 2 je oor uit laten spuiten bij de huisarts. Ws zit er dus een prop in je oor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer niet zelf te peuteren met wattenstokjes en dergelijke. Daardoor kan de prop soms juist nog dieper en vaster komen te zitten. Soms is het voldoende een klein druppeltje olie (olijfolie, zonnebloemolie etc.) in het oor te doen. Dit kan eventueel enkele dagen worden gedaan. De prop kan daardoor al oplossen.
Lost dit niet je probleem op, dan kan de dokter jouw oor uitspuiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok, dan ga ik eerst de olie proberen. En ik heb gelezen dat het pijn kan doen dan uitspuiten, ik heb nogal een doktersfobie namelijk..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ik kan je verzekeren dat het geen pijn doet. Heb het zelf ook ooit gedaan, vond het alleen maar kriebelen. Maar het was wel weer fijn dat ik alles kon horen. Maar misschien is het niet nodig als de olie je oorsmeer al oplost.
Probeer eens neusspray, klinkt misschien niet logisch maar dat is het wel omdat die in de bijholte komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer eens een dikker maar zachter kussen.
Als dit na 3 dagen niet helpt dan naar de dokter voor advies of uitspuiten oor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien zit je 'buis van Eustachius' wat verstopt ( omdat hij na een tijdje wel weer opengaat)
De buis van Eustachius loopt van je oor naar je keelholte , zorgt er ook voor dat de druk in je oor goed blijft , mocht deze b.v. dicht zitten zoals bij verkoudheid dan kunnen je oren ook zo dicht gaan zitten!
Trúúkje! knijp je neus dicht , houdt je mond dicht en dan blazen! dan kan het zijn dat je je oor weer open plopt doordat je er druk op hebt gezet.
Nooit te hard blazen, dat is niet goed! je ogen mogen wel blijven zitten! Werkt het niet dan inderdaad dokter vragen.
Ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd , succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt inderdaad olie druppelen 2 dagen,of neusspray.
Helpt dit niet dan de huisarts bezoeken.Sterkte