Ik ben ontzettend veel aangekomen, en niemand die geloofd dat het zoveel is, incl. mezelf hoe kan dit?

Ik ben zoals het op de weegschaal duidelijk is in 4 maand 20 kilo aangekomen, maar zoveel???ik schrok me kapot!! dat is het hoogtepunt en heb nog nooit zoveel gewogen, en sta er versteld van.

Ik heb mijn omgeving gevraagd, of ze hebben gemerkt dat ik ben aangekomen, allemaal vonden ze wel dat ik iets ben aangekomen, maar toen vroeg ik hoeveel denk je dat ik weeg? was het juist 20 kilo minder!!! dus wat ik normaal woog. maar dan maar een kilo of 5 meer! alsof ik 5 kilo maar ben aangekomen.

En als ik dan zei van ik weeg .. kilo dan geloofd niemand me!

Weet iemand hoe dit kan? niemand geloofd me, maar sterker nog geloof het zelf ook niet dat ik zoveel weeg, en de weegschaal is niet kapot o.i.d. die is nu uitgebreid gecheckt natuurlijk.

Mijn eetgewoonte is niet anders, ik heb niet veel beweging dat geef ik toe, en ik sport ook niet.
Dus eigenlijk is alles hetzelfde, eetpatroon ook, wellicht krijg ik meer binnen dan dat ik beweeg, maar dit is voor mij nooit een probleem geweest, wand ik bleef altijd stabiel, maar opeens 20 kilo in 4 maand zwaarder, en niemand die het ziet!!

Dit was 4 weken terug, nu eet ik nog hetzelfde en loop al 4 weken met een stappenteller, opbouwen natuurlijk, maar na 4 weken nog niets eraf en nog geen enkele cm minder van mijn lijf!
Dus spieren kweken die ik niet echt, maar wel meer beweging, zou ik dan al niet cm'ers moeten verliezen ondanks de weegschaal hetzelfde blijft?

Wie kan mij helpen a.u.b.?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zwanger?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat is je leeftijd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee!
Dat is wat ik eerst ook al had gedacht, van het zal toch niet waar zijn!
Dus heb al enkele testen gedaan en allemaal negatief!!!
Dat kan het dus niet zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben 30.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga eens langs de huisarts, misschien problemen met je stofwisseling.
Een bloedonderzoek kan al uitsluitsel geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Suikerziekte misschien
Ritsuka
12 jaar geleden
Ik zou ook eens naar huisarts gaan, maar ook eens je dagelijkse eten onder de loep nemen. Mensen onderschatten vaak de hoeveelheid kcal en overschatten de verbrande kcal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is een optie!, Maar zou het ook kunnen dat ik teveel vocht vasthoud? en zou je dan moeten kunnen zien? merk wel steeds dat mijn rechterbeen lijkt opgezet als ik mijn laarzen aan trek, dat de rechter telkens niet meer aankan, en mijn sokken laten ook duidelijke afdrukken achter(de rand)
Weet iemand of je daar ook zelf achter kunt komen? of je i.d.d. vochtvast houd, de drukproef ( door 10 sec. hard te drukken) heb ik al geprobeerd, maar daar komt niets uit.
Ritsuka
12 jaar geleden
Mag ik vragen wat je eet op een dag? Elke week een kilo erbij is best snel namelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hele rare vraag:" is je weegschaal wel in orde?"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Suikerziekte, daar zeg je wat!
Dat dat niet bij me is opgekomen stom stom stom!!!!
het zit in de familie,en weet er alles van, het ligt waarschijnlijk onder mijn neus terwijl ik er geen seconde aan heb gedacht ik voel me de laatste maanden wel ontzettend vermoeid, en voel me vaak erg slap en flauw etc, Als ik dan weer iets eet dan voel ik me opeens na een paar minuten weer beterder! Ik heb wel bij de dokter geweest voor andere klachten, en heb hem mijn vermoeidheid, duizeligheid en misselijkheid etc..voorgelecht en heb een mammografie gehad i.v.m. mijn klachten) maar dat was allemaal goed....
Dus ga even terug om mijn suiker te laten checken!!
Goed idee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weegschaal is door andere mensen ook uitgeprobeerd en de batterijen zijn vernieuwd! dus weegschaal is niets mis mee, anders zou iedereen 20 kilo zwaarden moeten zijn! haha Wat ik eet varieerd verschillend, maar niet zoveel om 1 kilo per week aan te komen of 20 in bijna 4 maand, mijn leven lang ben ik al met mijn voeding bezig, dus weet ik dat dit onmogelijk ( mijn voeding )is dat ik 20 kilo aan ben gekomen in 4 maand zoals mijn voeding is!
burgos
12 jaar geleden
20 kilo dat kan echt niet,zo snel mogenlijk actie ondernemen. Dokter!!!

Antwoorden (1)

Het lijkt me erg lastig om 20 kilo aan vet aan te komen in 4 maanden zonder je eetpatroon te veranderen, dus waarschijnlijk ligt het aan de vochtbalans. Een paar oorzaken van vochtophoping kunnen zijn: verstoring in de hormoonbalans, teveel zout inname, een probleem met de bloedsomloop en lever- of nieraandoeningen.

In ieder geval zou ik even bij de huisarts langsgaan om advies in te winnen. Voor die tijd goed bijhouden wat je eet, met de calorische waarde erbij. Ook handig om het suikergehalte (koolhydraten) van die voedingsmiddelen bij te houden. Dit zijn meestal de voedingsstoffen die snel voor gewichtstoename kunnen zorgen.

In de eerste bron hieronder staat hoe het kan dat vocht ophoopt en wat daaraan te doen.
In de tweede bron een site waar je makkelijk kunt bekijken wat er precies in je eten zit. Je kunt zoeken naar ingrediënten, en daar aanpassen hoeveel je daarvan hebt gegeten, dan kun je precies zien hoeveel calorieën en voedingsstoffen erin zitten.