Hoe kun je hangende oogleden voorkomen?

Mijn moeder heeft het, mijn vader heeft het etc.
Is er een manier waarop je het kunt voorkomen?
Of in ieder geval zo lang mogelijk kan uitstellen?
En zijn er bepaalde dingen waardoor het verergert kan worden, bijvoorbeeld chronisch slaaptekort, om zomaar wat te noemen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meer slapen.

Het beste antwoord

Nee, dat zit in je genen, dus voorkomen kun je het niet. Het heeft ook zeker niet te maken met slaapgebrek of vermoeidheid oid.

Je huid goed verzorgen zodat die zo elastisch mogelijk blijft is het enige eigenlijk . maar op een gegeven moment gaan de jaren je toch inhalen.

Goed verzorgen is trouwens niet veel meer dan schoonhouden met water, smeren met eenvoudige, goedkope, vochtinbrengende creme, spaarzaam met make-up, geen zeep gebruiken en zo weinig mogelijk blootstellen aan direct zonlicht, maar wel voldoende frisse lucht, en oppassen met kunstmatige warmte.

Maar als het in je genen zit, ben je vroeg of laat aan de beurt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

je kan het wel een beetje verminderen door er dunnen komkommer schijfjes op te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
serieus?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welnee
burgos
12 jaar geleden
Nee joh, dat is voor wallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh haha, als ik in niveau 2 zat had ik een minnetje gegeven;)
Hoe graag je dit ook zou willen, hier is helemaal niks aan te doen,als je eenmaal boven de 50 komt of soms nog eerder dan slaat het toe.De enige manier om er af te komen is een operatie. Dat wordt tegenwoordig erg veel gedaan, maar er hangt ook een kosten plaatje aan.En meestal moet je dit zelf betalen.Maar ja ben je bijna een zenuw aandoening na bij dan maar sparen en opereren.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je doelt op het psychisch lijden dat vroeger nog wel eens reen kon zijn een operatie te vergoeden - waardoor uiteraard iedereen psychisch leed onder zijn/haar ingebeelde lelijkheid. Die vlieger gaat niet meer op. Zodra echter hangende oogleden klachten geven (zoals nek- en schouderklachten vaak van het omhoog kijken om iets te kunnen blijven zien) wordt het vergoed. Gaat het puur om het uiterlijk, dan is het zelf betalen.