Hoe komt het dat wanneer je afvalt je het zo snel koud hebt en dat je gevoeliger wordt voor aanrakingen?

Vroeger toen ik wat voller was kon ik tegen kietelenen had ik het niet snel koud, nu ben ik echt het tegenovergestelde. Hoe komt het en wat kan ik er tegen doen, want het irriteert me op alle vlaktes en aankomen gaat gewoon niet!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6K

Het beste antwoord

Stel je bent al wat afgevallen. Dan is de kans groot dat er wat lichaamsvet word gebruikt door je lichaam om bepaalde processen te doen.

En als je je vet laagje kwijt ben dan zou je het inprincipe kouder krijgen omdat er gewoon een laagje weg is dat zorgt voor de warmtebehoud.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omdat je minder vet hebt. Je hebt minder om je heen, minder bescherming dus. Daardoor zijn aanrakingen gevoeliger en word de warmte minder goed vastgehouden! Eigenlijk is het heel logisch, je kunt de vetlaag ( die dus weg is) vergelijken met een deken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat zou kunnen.. ik ben zelf 7 kilo afgevallen hoewel ik niet echt dik ben. je kan je gewoon warm aankleden of gewoon meer eten zoals tussendoortjes. en veel bewegen helpt ook.