Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat wanneer je afvalt je het zo snel koud hebt en dat je gevoeliger wordt voor aanrakingen?

Vroeger toen ik wat voller was kon ik tegen kietelenen had ik het niet snel koud, nu ben ik echt het tegenovergestelde. Hoe komt het en wat kan ik er tegen doen, want het irriteert me op alle vlaktes en aankomen gaat gewoon niet!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Stel je bent al wat afgevallen. Dan is de kans groot dat er wat lichaamsvet word gebruikt door je lichaam om bepaalde processen te doen.

En als je je vet laagje kwijt ben dan zou je het inprincipe kouder krijgen omdat er gewoon een laagje weg is dat zorgt voor de warmtebehoud.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omdat je minder vet hebt. Je hebt minder om je heen, minder bescherming dus. Daardoor zijn aanrakingen gevoeliger en word de warmte minder goed vastgehouden! Eigenlijk is het heel logisch, je kunt de vetlaag ( die dus weg is) vergelijken met een deken!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat zou kunnen.. ik ben zelf 7 kilo afgevallen hoewel ik niet echt dik ben. je kan je gewoon warm aankleden of gewoon meer eten zoals tussendoortjes. en veel bewegen helpt ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding