Er is denk ik geen moment beter dan de andere. Natuurlijk weeg je 's ochtends minder dan 's avonds, maar het gaat erom dat je één moment kiest. Dus bijv altijd 's ochtends. Zo krijg je een correct beeld van of je aan bent gekomen, of af bent gevallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jezelf wegen vlak na het opstaan, met zo weinig mogelijk kleren aan, geeft de meest accurate benadering van je gewicht. Hou er rekening mee dat dit tot 2 kilo per dag kan fluctueren. Toch is het aangeraden jezelf (quasi) dagelijks te wegen. Wie dat doet, houdt zijn gewicht namelijk veel beter onder controle dan wie dat niet doet.

Toegevoegd na 52 seconden:
http://www.goedgevoel.be/gg/nl/648/Emoties/article/detail/1030285/2009/11/17/De-ochtend-is-de-beste-tijd-om.dhtml
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn individuele verschillen maar wie bewust bezig is met zijn gewicht en zich niet af laat schrikken door natuurlijke schommelingen kan zich best dagelijks wegen. +1
De meeste mensen willen niet te veel wegen om dat te doen. Moet je s' ochtend wegen nadat je na de wc ben geweest. Maar het beste is om 1 keer op de dag te wegen op een vast tijdstip. Om dat je na het avondeten zwaarder weegt dan s' ochtend. Verder spelen kleding ook een rol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op zich maakt het niet zo veel uit probeer alleen wel altijd rond het zelfde tijdstip te wegen dus als je het s'avonds om 10 uur doet doe het dan de week erop weer rond die tijd.niet de ene keer in de ochtend en de andere keer s'avonds dan is het minder duidelijk het ochtend en avond gewicht kan nog wel eens verschillen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de ochtend. Als je dan douched dan op de weegschaal staan. Dit komt omdat je 1 kilo bacterien op je lijf hebt. als je dan douched en in de ochtend weegt komt het beste getal uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1 kilo bacteriën op je lijf? Wat een grote onzin haha! Dan zou iemand die dus niet elke dag doucht een paar kilo aan bacteriën op zijn of haar lijf hebben. Wat een pure onzin dit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze onzin kan er bij mij ook niet in.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb hier al veel onzin antwoorden gezien,maar deze slaat alles.
Wat een flauwekul zeg,slaat nergens op!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/149956-15-kilo-microben-in-en-op-het-lichaam.html
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Vandaar dat ik zo zwaar ben....
Het beste is om er een vaste gewoonte van te maken om u in de morgen NA de stoelgang en VOOR het ontbijt te wegen.

Het beste is een goede personenweegschaal te nemen met een uitlezing in grammen.

Digitale weegschalen gaan bv per 10 of 100 gram (muv de duurdere uitgave,s) en dat maakt u niet vrolijk.

Ook is het verstandig om uw personenweegschaal te vergelijken met die van uw huisarts of dietiste.
(dan kunt u uw personenweegschaal thuis instellen, zowel meer of minder)

Zet uw personenweegschaal op een vaste plaats.
(het liefst op een harde ondergrond van plavuizen of zeil)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wegen doe je het beste op een vast tijdstip, liefst voor het ontbijt en zelfs voordat je iets gegeten en gedronken hebt en consequent vóór of na een WC-gang.

Meestal raad ik niet vaker dan eenmaal per week aan maar als je niet bang bent voor wat natuurlijke schommelingen kun je het best eens per etmaal doen. Als je de ene dag wat meer of minder koolhydraten of zout gebruikt kan dat al een ons of wat schelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer ?! Op de zelfde tijd . Zoals iedere zondag ochtend ! Na het toilet gebruik .