Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is salmiak erg ongezond?

Ik denk niet dat salmiak erg goed voor je is, maar is een salmiaklolly bijvoorbeeld slechter voor je dan een gewone lolly?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
21.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Salmiak is een verbinding van amoniac en chloor Het wordt ook toegepast voor solderen en voor batterijen.
Maw, typisch voorbeeld van, geniet maar dan met mate!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Jakkes! wist ik niet..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nooit geweten +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, wat betreft de samenstelling salmiak wel. Maar dan gaat het om zo'n kleine hoeveelheid dat,dat te verwaarlozen is. Tenzij je een hele zak leeg eet.

Andere antwoorden (4)

Als je nog kind bent kan je daar nog wel tegen, tegen die tijd dat je met een lolly voor seniel wordt versleten kan je daar beter mee ophouden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Waarom?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Slaat nergens op!
Ik zou denken van wel:


WARNING! CAUSES IRRITATION TO SKIN, EYES AND RESPIRATORY TRACT. HARMFUL IF SWALLOWED OR INHALED.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Salmiakknotsen (en ook de zwart-witbollen) zijn erg ongezond en bijzonder slecht voor het gebit.. Ze zijn hard en bevatten binnenin een oase van salmiak en zijn gewoon erg zout wat niet goed is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor Nh4CL is niet schadelijk voor mensen, je moet er niet teveel van nemen, maar het schaadt de gezondheid niet...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kun je zomaar niet zeggen, ze werken anders... Maar bij teveel zijn beiden schadelijk...

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding