Kan je ook beginnen met de pil zodra het niet tijdens je menstruatie is? Dus gewoon in de tussenperiode?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.4K

Antwoorden (4)

Ja houd er dan alleen rekening mee dat je nog niet beschermt bent tegen zwangerschap, in de bijsluiter kan je hier alles over lezen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan wel,maar dan moet je nog een maand een condoom erbij gebruiken.
Neem je de pil in op de eerste dag van je menstruatie,dan ben je wel gelijk beschermd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja natuurlijk,maar dat spreekt vanzelf.
Ja, maar als je later dan de eerste dag van je regels met de pil begint, dan moet je gedurende de eerstvolgende 7 dagen een bijkomend voorbehoedsmiddel (condoom) gebruiken. Daarna ben je pas beschermd tegen zwangerschap.

Het beste begin je op de EERSTE dag van de menstruatie. Je bent dan vanaf die dag meteen beschermd tegen zwangerschap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De reden dat ze adviseren om de eerste dag van je menstruatie met de pil te beginnen heeft met bescherming te maken. Je kan een pil slikken om andere redenen dan voorkoming zwangerschap en dan maakt het niet uit wanneer je start. Mocht je niet zwanger willen worden, houd dan voor ogen, mocht je een willekeurige dag starten, dat je zwanger kunt raken.