Wat zou het effect zijn, als je een week lang niet in een spiegel mag kijken?

Maar dan ook niet in een raam, die weerspiegelt. Hoe zou je, je dan voelen??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heee platje! Van plaatje veranderd?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha ha, Het viel me op dat er mensen waren die er vanuit gingen dat ik een jongen was. Mischien scheelt dit iets:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik dacht eerst ook dat je een jongetje was. Maar nu kan het beide zijn. Maakt verder niet uit hoor. Maar alleen voor je vraag over ondergoed, vond ik ik het wel een verschil maken. Ik zie een man nog niet zo gauw in een body met kant rondlopen. Hoewel ....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je weet het niet;)

Het beste antwoord

Ik ben wel eens een paar weken gaan wandelen in de bergen. Dan zie je echt een hele tijd je eigen gezicht niet. Het valt je niet op, want je bent dan gewoon met de buitenwereld bezig. Toen ik terugkwam herkende ik mezelf natuurlijk nog prima. Je bent erg gewend aan je eigen uiterlijk. En ik had het ondertussen geen moment gemist.

Ik heb het idee dat spiegels soms meer kwaads aanrichten dan goeds. Van het soms eeuwige gestaar in de spiegel - waaraan ik mij ook wel eens bezondig - word ik doorgaans ongelukkiger dan gelukkiger. Zeker als ik me wat onzeker voel. Een korte blik in een etalage op een goeie dag kan me dan weer een egoboost geven. Voor mij versterkt een spiegel kortom vaak het idee of gevoel dat ik op dat moment over mezelf heb. Of het ding moet me blij verrassen.

Als iemand mij in de bewoonde wereld gebiedt om een week lang niet in de spiegel te kijken, dan word ik me denk ik ineens bewust van alle spiegelende oppervlakken om me heen. Dat zullen er vast veel meer zijn, dan ik denk. En zal het me ook opvallen hoe vaak ik onwillekeurig eigenlijk mijn uiterlijk check. Ik denk dat ik mezelf vaker zou betrappen op toch kijken, dan ik van tevoren in zou schatten.

Toegevoegd na 1 minuut:
O en inderdaad. M'n háár! Ik denk dat ik de hele week een muts op zou zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Ik kijk (bijna) nooit in de spiegel...
Ik zou niet weten wat er dan zou veranderen... Dus ik zeg en antwoord: Ik voel me niets anders dan normaal...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prima! Eindelijk die rotkop van mezelf uit mijn leven! ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij persoonlijk geen enkel, want ik kijk eigenlijk nooit bewust of met een vooropgezet doel in de spiegel -of het moet per ongeluk zijn. Zou wel heel raar aanvoelen denk ik, want onwillekeurig zie je je zelf toch heel wat keren per dag 'voorbij' komen in ruiten en spiegels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan slijt de spiegel minder hard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
HIHI, goeie! +1
Ik ben gewend in de spiegel te kijken bij het scheren. Maar da's puur gewenning. Scheren zonder spiegel zal de eerste paar keer wat onwennig gaan. Waarschijnlijk zal ik langer over het scheren doen, omdat ik voorzichtiger zal zijn, en omdat ik sommige plekken voor de zekerheid twee keer zal scheren. Beide zullen na een paar dagen gewenning voorbij zijn.

Verder kijk in in de spiegel bij het haren kammen / waxen, maar dat is eigenlijk niet nodig.

Dus, afgezien van wat gewenningsproblemen, zou er niets veranderen.

Het zou alleen lastig zijn als er iets in mijn oog zou zitten dat ik eruit zou willen halen. Dan is een spiegel toch wel heel erg nuttig.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh, misschien dat ik toch slechter zal slapen.

Ik zie namelijk regelmatig tijdens het scheren een mug achter mij voorbijvliegen, die ik zonder spiegel niet zou hebben gezien. Twee van de drie keer weet ik die mug met een snelle grijpbeweging te pakken/pletten.

Zonder spiegel zou die mug me wakker houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou mij niet zoveel uitmaken ... ik zou alleen mijn ogen niet op kunnen maken, dus zou ik er wat slaperig uitzien. Maar dat kan mij verder niet schelen. Het effect zou misschien kunnen zijn dat mijn man op de achtste dag zegt "Goh, schat, wat zie je er vandaag stralend en knap uit. Een stuk beter dan de afgelopen dagen!"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
:)) +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ziet jouw man die verandering al zo snel dan? ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor .. hij ziet het meteen als ik iets nieuws aanheb of naar de kapper ben geweest. Zo attent is ie wel :-)
Zie jij dat dan niet bij je partner (als je die hebt)?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal zie ik het wel hoor. Maar soms ook niet. Vooral als ik een zware dag heb gehad, 's avonds pas rond 23:00 thuiskom, en dan eigenlijk alleen nog maar snel iets simpels wil eten om te voorkomen dat ik met een rammelende maag wakker word, en dan snel mijn bed in wil. Dan kan het wel eens gebeuren dat ik pas de volgende dag (zaterdag), zo rond een uur of 11, merk dat er iets is veranderd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O.K. Als je het zo brengt, dan begrijp ik wel dat je het niet meteen opmerkt. Dat gebeurt hier ook wel eens, hoor.
het effect zou zijn dat m'n haar voor geen meter zou zitten die week.
verdere gevolgen zie ik zo gauw niet.
Rieneke1
14 jaar geleden
Pffff, dat zou voor mij zwaar zijn! Niet dat ik gezellig voor de spiegel ga staan om mezelf te bekijken maar om het feit dat ik dan niet weet hoe mijn haar zit. Je weet wat ze zeggen hé, 'Als je haar maar goed zit!'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat het effect op de spiegel zal zijn zou ik zo gauw niet weten,misschien verschimmelt ie wel! Op mij zou het duidelijker zichtbaar zijn, ik zou namelijk met een nog vreslijkere haardos(of wat er nog van over is) rondlopen dan nu!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Persoonlijk zou ik hem niet missen. Ik heb hem niet nodig om mijn haar in een staart te leggen, ik heb hem niet nodig met tanden poetsen. Lenzen inzetten gaat ook prima... Sterker nog: Ik zou blij zijn als ik er een week niet in hoef te kijken, dan valt het me ook niet op dat het weer eens tijd is om schoon te maken :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Platje;

Ongeschoren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb dat meegemaakt op vakantie, kwam mezelf twee weken later in de bewoonde wereld plotseling weer eens tegen in een spiegel en was verbaasd over die bruine kop. Maar het doet me niets of ik nou een spiegel heb of niet.