Zijn er op internet lijsten te vinden van medische fouten bij heupoperaties?

En dan met name lijsten per ziekenhuis of zelfs per chirurg?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het is een mooie wens, maar je denkt toch niet dat dergelijke lijsten op internet in zijn algemeenheid te vinden zijn. Wat dacht je van de privacy-aspecten, om maar iets te noemen.
Als er publiciteit komt, dan zal dat via de media moeten aan de hand van een medische ramp met diverse gevallen inzake de maagverkleining in het Scheperziekenhuis te Emmen.
Indien er een fout is gemaakt zal dat veelal nog in een individueel geval in de doofpot belanden. Daarnaast zal objectief vastgesteld moeten worden wanneer sprake is van een medische fout. Via de rechter zal een individuele zaak in de pers komen aan de hand van een tuchtrechtelijke veroordeling
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,die zijn er niet. Hoogstens kun je proberen informatie te krijgen bij andere patiënten die ook denken verkeerd behandeld te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is wel een goed idee, alleen zal ik het in dit geval bij de nabestaande moeten proberen.