Wat is het verschil tussen een ambulance en een medilance?

Is er een verschil tussen deze 2 kwa personeel dat hierop werkt, en kwa werkzaamheden?

ik kan alleen vinden dat een medilance voor evenementen is, maar dan zie ik vaak ook alleen maar een ambulance staan..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.2K

Het beste antwoord

Het Medilance team is opgericht door ervaren deskundigen als veldhospitaal. Ambulances die dus stand-by staan bij evenementen (autoraces etc).
Het verschil is dus, een ambu moet ter plaatse komen, een medilance is continue bij het event aanwezig en wordt ook niet voor andere doeleinden ingezet.

Hier een linkje erover:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een medilance is een volwaardige ambulance die ingezet kan worden bij evenementen, deze staat paraat of rijdt mee in de colonne van verzorgings voertuigen, bijvoorbeeld achter een peloton wielrenners, zij verlenen enkel eerste hulp aan personen die op één of andere manier betrokken zijn bij dat evenement.

Een ambulance verleent enkel eerste hulp nadat deze opgeroepen is om ergens assistentie te verlenen, zij moeten aan elkeen hulpverlenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een Medilance bestaat niet in functionele zin, het is enkel een naam van een stichting.