Hoe kan ik mijn vader ervan overtuigen om een zware zetel uit de living weg te doen die niet goed is voor zijn rug?

creatief idee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je niet iemand overtuigen die iets zelf niet wil.
Er zijn dan 2 dingen die je kunt doen...
1) Alleen maar jou visie vertellen zonder overtuiging. Alleen je verhaal en dan stoppen. Het is aan je vader om zelf te kiezen.

2) Achter de reden proberen te komen waarom hij die zetel niet wilt weg doen. Zit daar een emotionele herinnering aan vast? Is hij misschien in het algeheel bang voor verandering(en)?
Het zal vast en zeker een angst zijn, welke zal dit zijn?

Misschien is het ook de toon waarop je met je vader om gaat. Hij zal niet meer de jongste zijn en misschien hoort hij minder goed of is hij vergeetachtig of richting dementie. Mensen zijn dan vaak geneigd om 'kinderachtig' te gaan praten. En vindt hij het niet leuk om als een 'kind' te worden benadert.
En als de toon al niet goed is, dan zal elk iemand direct in de verdediging gaan en gaan de hakken in het zand.

Dus de beste wijze om die zetel weg te krijgen (vrijwillig:-) is voor jou om zo open en eerlijk mogelijk te zijn. Je kunt dan zeggen: Ik ben bezorgt om je, en zie je niet graag nog slechter worden met je rug. De stoel zal niet veel ontspanning geven voor je rug. Pap, ik hou van je en als jij pijn hebt, doet het mij ook pijn om je te zien lijden.

Je zult je verbazen hoe iemand heel open kan worden als jij jezelf opent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wat is precies de reden dat je hem weg wil? Is dat omdat je vader vaak rugpijn heeft of omdat jij hem niet mooi vind?

Het lijkt me dat je kan zeggen; "pa, is het niet beter om hem weg te doen ivm je rugpijn" ..en dan besluit hij verder wat hij doet...Het is per slot van rekening ZIJN living. ( en zijn rug )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een zware eiken zetel waarvan de zitting vrij laag is zodat hij in een foute houding zit.
los daarvan is de zetel lelijk en stinkt hij. Mijn vader heeft die zetel eens gekregen ooit, tweedehands.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en wil je vader de stoel zelf ook kwijt?
Niet.

Jij bent 43 jaar, ik neem aan dat je niet thuis,
bij je vader woont.

Ik neem ook aan dat jouw vader op een leeftijd is
waarop hij lekker zelf mag bepalen in welke stoel hij zit en dat hij zijn spullen waaraan hij gehecht is, ook
gewoon mag houden.

En wie zegt dat het de stoel is die slecht is voor
zijn rug?
Heeft hij daar zelf last van?
Of denk jij dat maar?

Laat die man toch en leidt je eigen leven.

Toegevoegd na 6 minuten:
...............idee:
Kies een hond die dan gebruik mag maken van die oude zetel.
Snijdt het mes aan twee kanten......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien zou jij je vader mee kunnen nemen naar een meubelwinkel waar ook soortgelijke zetels worden verkocht en hem eens een keertje proef laten zitten op een van de nieuwste modellen daar.
Dan kan hij op dat moment zelf ondervinden of dit beter zit of aan voelt.
Indien jou vader hier echt niet voor te porren is dan laat hem zijn zetel behouden.
Hij is daar dan misschien zo aan gehecht dat hij hier geen afstand van wil en kan doen.
Toon dan respect en waardering voor zijn keuze.
Je maakt hem er niet gelukkiger mee als jij je wil opdringt.