3 jaar geleden ben geopereerd aan een zware hernia wat kan ik nog doen tegen de pijn?

Eenmaal thuis na de operatie had ik complicaties, 1 hechting liet los en de binnenste hechtingen kwamen naar buiten door een ontsteking.
Ik kreeg te horen dat ik naar de pijn poli moet voor een spuit.
Mijn oma heeft ook zo'n spuit gehad met als gevolg dat ze helemaal niet meer kon lopen.
Ikzelf kan nu met veel pijn en moeite 100 meter lopen maar dan zit ik al redelijk ver boven mijn pijngrens.
De pijn straalt uit naar heupen, mijn bekken en mijn buik.
Ook heb ik sinds de operatie incontinentie problemen.
Sporten lukt totaal niet meer waardoor de kilo's er aan blijven komen en houd ik enorm veel vocht vast.
Voor de lange afstanden heb ik zelf een rolstoel aangeschaft.
De 1e neuroloog zegt spuiten en onlangs bij een andere neuroloog geweest omdat ik verhuist ben en hij zegt niet laten spuiten.
Wie heeft er nog nuttige tips?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

Mijn tip: Niet uitgaan van de tips op deze site. De meeste mensen hier zijn geen medici, en van de mensen die het wel zijn kan jet het niet controleren.

In jouw geval zou ik zelf overwegen om te gaan bewegen in Water, als dat nog gaat. Veel rugpijn problemen worden opgelost door de spieren in de rug aan te sterken. hierdoor krijgt de rug kans zich gewoon te ontspannen (Pijn is vaak een teken van aangespannen / oververmoeide spieren). Ik heb zelf vanwege niet meer kunnen lopen van rugpijn een serie oefeningen gekregen van mijn fysio. Maar goed. Dat was dan ook geen hernia..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je moet blijven zoeken naar de oorzaak ipv de klachten te bestrijden met spuiten of andere medicatie.
Zoek een arts die je wil helpen het probleem op te lossen. Ga niet uit van wat er bij een ander is gebeurd, dat wat je oma is gebeurt hoeft bij jou niet te gebeuren. Overleg je eventuele angst met een arts waar je vertrouwen in hebt.
Als een neuroloog zegt: niet spuiten, wat geeft hij dan voor alternatief?

Ik zeg: blijven dokteren tot je tevreden bent met het resultaat en weer verder kan leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit hoort echt thuis bij de neuroloog! niet gaan dokteren en maar slikken etc. De pijnpoli doet een terdege onderzoek naar de mogelijkheden om de pijn te verlichten en dat gaat niet met 1 injectie. Vaak wordt er een blokkade aangebracht in de zenuw die de pijn veroorzaakt. dit is echt specialistisch werk. Ik spreek uit ondervinding ben 3 x aan de rug geopereerd. De llatste x al mijn lumbale wervels vast gezet. Ga na een specialist. Eventueel een verwijsbrief voor de Maartenskliniek in Nijmwegen die zijn gespecialiseerd in bewegingsproblemen. Kijk maar eens op hun site.
Sterkte
Pieter

Toegevoegd na 16 minuten:
Er is ook een vereniging van rugpatienten zie www.nvvr.nl die kunnen je ook verder voorlichten over hoe te handelen.
Pieter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Heel goed antwoord.