Als kanker genezen kan worden zou de wereldbevolking dan gigantisch snel groeien met overbevolkingsproblemen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee.
Kanker is niet een ziekte.

Kanker is een heleboel soorten van ziektes.

En er sterven nog altijd veel meer mensen van de honger, dan aan kanker.
En er sterven nog altijd veel meer mensen door een oorlog, dan aan kanker.

Ik ben bang dat de meeste vormen van kanker toch nog altijd een vorm van welvaartsziekten zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha. Ik heb een nieuwe minnaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Raar dat diegene zich niet bekend maakt. Feit is inderdaad dat alleen in landen met veel welvaart, ´veel´ mensen aan kanker overlijden...

Andere antwoorden (3)

Nee, dat zal niet gebeuren. Het is absoluut waar dat veel mensen sterven aan kanker, maar dit zijn er niet zóveel dat het een grote impact zal hebben op de wereldbevolking.
In het geval van Aids kan ik mij wel voorstellen dat de ernst van de hongersnood in Afrika (sterk) zou toenemen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er overleden 'slechts' circa 12,5 - 15 miljoen mensen per jaar aan kanker.
Op een wereldbevolking van 5 miljard is dit dus nihil.
Het zal dan ook vrij weinig invloed hebben op de groei van de wereldbevolking. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de tijd dat de pest als dodelijke ziekte door Europa trok, vroeg men zich ook af of de wereldbevolking explosief zou gaan toenemen als die ziekte bedwongen zou zijn.

Ik denk dat het wel meevallen zal..want zodra de ene ziekte uitgebannen is..dient er zich vaak een nieuwe ziekte aan.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+