Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als kanker genezen kan worden zou de wereldbevolking dan gigantisch snel groeien met overbevolkingsproblemen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
758

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee.
Kanker is niet een ziekte.

Kanker is een heleboel soorten van ziektes.


En er sterven nog altijd veel meer mensen van de honger, dan aan kanker.
En er sterven nog altijd veel meer mensen door een oorlog, dan aan kanker.

Ik ben bang dat de meeste vormen van kanker toch nog altijd een vorm van welvaartsziekten zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha. Ik heb een nieuwe minnaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Raar dat diegene zich niet bekend maakt. Feit is inderdaad dat alleen in landen met veel welvaart, ´veel´ mensen aan kanker overlijden...

Andere antwoorden (3)

Nee, dat zal niet gebeuren. Het is absoluut waar dat veel mensen sterven aan kanker, maar dit zijn er niet zóveel dat het een grote impact zal hebben op de wereldbevolking.
In het geval van Aids kan ik mij wel voorstellen dat de ernst van de hongersnood in Afrika (sterk) zou toenemen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er overleden 'slechts' circa 12,5 - 15 miljoen mensen per jaar aan kanker.
Op een wereldbevolking van 5 miljard is dit dus nihil.
Het zal dan ook vrij weinig invloed hebben op de groei van de wereldbevolking. :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de tijd dat de pest als dodelijke ziekte door Europa trok, vroeg men zich ook af of de wereldbevolking explosief zou gaan toenemen als die ziekte bedwongen zou zijn.

Ik denk dat het wel meevallen zal..want zodra de ene ziekte uitgebannen is..dient er zich vaak een nieuwe ziekte aan.

Groet,

Ton
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding