is het slecht voor je als je afentoe een laxeertabletje neemt om af te vallen?

ik heb gehoord ndat je na een tijdje er tegen kan maar als je er nou 1 in de maand neemt ofzo is dat heel slecht?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Ja, het is nooit goed om een medicijn te gebruiken als je niet lijdt aan de kwaal waar dat voor bedoeld is! Een laxeermiddel is alleen om te gebruiken als je last hebt van verstopping. Als het werkelijk nodig is om af te vallen, dan moet je niet meer eten dan je lichaam nodig heeft en meer bewegen!
Amadea
12 jaar geleden
Ja, heel erg! Allereerst worden je darmen er lui van. Door laxeer worden ze geprikkeld om te gaan werken. Straks kunnen je darmen dat zelf niet meer! Bovendien raak je alleen heel veel vocht kwijt. En geen vet! Je krijgt er ook heel veel buikpijn van. Heb eens een nacht zwetend op de wc gezeten vanwege iets teveel van die pilletjes. Wat een ellende. Niet doen! Afvallen doe je op een verantwoorde manier. Niet door je lichaam kapot te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja,heel erg slecht.
Ik heb dat een tijdlang dagelijks gedaan.
Ik ben heel veel afgevallen en nu heel erg mager.
Maar ik heb een eetstoornis waar ik voor behandeld moet worden.
Ik heb erg veel pijn en krampen in mijn darmen.
Ik heb echt liggen huilen van de pijn.
Dit komt door die laxeermiddelen.
Er staat op het doosje ook dat je het niet langer dan 2 weken moet gebruiken.
Ik heb er echt spijt van.
Ik heb in het ziekenhuis gelegen en toen werd in de gaten gehouden of ik geen laxeermiddelen gebruikte.
Echt:NIET DOEN!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 voor deze moedige getuigenis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Siska
Dank je wel voor je reactie.
Echt lief van je..^^
Ja, want daar is dat middel niet voor bedoeld.
Ja, want het helpt niet om af te vallen.
Ja, want het geeft aan dat je zieke methodes wilt gebruiken om af te vallen.

Afvallen doe je - indien nodig - door gezond te eten en te bewegen, eventueel met hulp van een diëtist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaan legio verschillende soorten laxeermiddelen, van heel mild tot uitermate agressief. Afvallen doe je er niet van, wel je fysiologische evenwicht verstoren als je geen obstipatie hebt, waardoor je de kans loopt op een averechts effect, oftewel aankomen.

Je vraag om af te vallen met behulp laxeermiddelen stemt me niet erg hoopvol over het gezondheidsgehalte van je voedingsgewoonten. Kennelijk is het niet gelukt met light en/of veel te weinig eten, zodat er hoogstwaarschijnlijk al evenwichten verstoord zijn.

Kijk daar eerst eens heel kritisch naar en gooi zoveel mogelijk geraffineerd fabrieksvoedsel uit je maaltijden. Vervang dat door volwaardige producten, zoals volkorenbrood, meer groenten, meer water, voldoende lichaamsbeweging.

Met andere woorden; zorg eerst voor een gezonde basis en kijk dan pas of de hoeveelheden die je eet voor jou de juiste zijn.