Overgangsklachten na je 65ste kan dat ?

Tot welke leeftijd kun je in de overgang raken ? ik ben 66 en heb het idee dat ik in de overgang zit ! kan dat eigenlijk nog wel (ben al 20 jaar mijn baarmoeder kwijt dus daar aan kan ik het niet merken. Weet iemand misschien of dat op mijn leeftijd (66 ) nog kan ????

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.8K
Amadea
12 jaar geleden
Lees maar eens, je bent niet de enige: http://www.vrouwenovergang.nl/forum/viewtopic.php?f=26&t=4680

Antwoorden (2)

Ja het kan ,mijn vrouw nu 70 heeft er nog af en toe last van wel minder maar toch ook bij haar was haar baarmoeder weg al op haar 24 jaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas is de menopauze niet aan leeftijd gebonden.
Er zijn vrouwen van 30 en er zijn vrouwen van 80.
Gemiddeld begint de overgang rond de 45.

Bij de DA drogist en de apotheek vestaat er een urinetest
om te meten of je in de overgang bent; 'de MenoClear'.
Dit is een soort zwangerschapstest maar dan voor de overgang. Ook een overgangsconsulente kan je helpen te bepalen of je in de overgang bent. Een bezoek hieraan wordt inmiddels door bijna alle zorgverzekeraars geheel of gedeeltelijk vergoed.
amc