Vraag over de pil. Hoeveel tijd mag je max van je "vaste tijd" afzitten? Zie beschrijving

Ik slik de pil nu al 2 maanden ik probeer hem altijd rond half 12 savonds in te nemen maar als ik opstap ga is het ook wel eens half 3 hoeveel tijd mag je maximaal van je "vaste" tijd afzitten zodat hij veilig blijft. dat je dus nog gewoon veilig seks kunt hebben. Dit vind ik namelijk wel belangrijk om te weten.

Toegevoegd na 38 minuten:
en hoeveel te vroeg kan je hem innemen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.5K

Antwoorden (1)

Je komt pas in de problemen als je langer dan 12 uur later je pil inneemt. Dus in jouw geval de volgende dag na 12u 's middags.

Toegevoegd na 1 uur:
Vroeger innemen kan natuurlijk ook; wat eigenlijk het belangrijkste is, is de tijd tussen 2 pillen. Normaal gesproken is dit ongeveer 24uur. Je hebt zoals gezegd een marge van maximaal 12 uur extra, want als je hem bijv zaterdagavond al om 7u inneemt en dan op zondag weer om half 12, zit er meer dan 24 uur tussen maar nog geen problemen.