Hoe komt het dat na het wassen van je handen met bepaalde soorten zeep ze 'stroef' aanvoelen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (3)

Als de zeep sterk ontvettend werkt dan wordt de huid zo droog dat het stroef aanvoelt.
Je huid wordt vanzelf na een tijdje weer een beetje vet, zodat hij gladder aan gaat voelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ALs je een handzeep gebruikt met een neutrale PH-waarde heb je daar geen last van. Maar veel zepen zijn ontvettend. Vandaar dat stroeve gevoel.
Handcreme gebruiken lost het probleem direct op, maar een handzeep als Neutral geeft dit probleem niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat ze de natuurlijke olien in je huid ook verwijderen. een goeie handcreme of handzeep met creme kan dat verhelpen.