wat is de oorzaak (en dus het gevolg) van deze afwijking ?

mijn vader heeft dit ook en mijn dochtertje, zit dus in onze familie, maar hoe is dit overgedragen en gegroeid binnen in onze genen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zie niet alleen een kromming, maar de afstand tussen de pink en ringvinger is ook "anders" Dit doet me denken aan een ####syndroom##nogwattes. Ik zal eens even googlen, ik weet het zo even niet meer.
Cryofiel
12 jaar geleden
En het zijn erg korte vingertjes. Hoe oud is de persoon die aan deze hand vastzit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
deze is 46, de vingers zijn toch wel pink 55 mm,
ringvinger 80 mm, middelvinger 85 mm, wijsvinger 80 mm en de duim tussen de 75 en de 80 mm,de handpalm 120 mm in de hoogte en 100 ion de breedte, en trouwens dat zijn mijn handen
Cryofiel
12 jaar geleden
Misschien zijn het wel de verhoudingen die ervoor zorgen dat de vingers voor mijn gevoel zo kort zijn. Mijn vingers zijn een stukje langer dan de jouwe, mijn handpalm is juist veel smaller dan de jouwe. Als ik mijn linkerhandpalm tussen wijsvinger en ringvinger van de rechterhand doe, komen die vingers met gemak tot voorbij de handpalm. Jou zal dat absoluut niet lukken. Dat verhoudingsverschil is waarschijnlijk de verklaring voor mijn gevoel: *relatief* ten opzichte van de handpalm zijn jouw vingers korter dan de mijne.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
enneuh..... nog een vaststaand feit, deze persoon knabbelt de 'velletjes" van rond zijn nagels er ook nog eens af

Het beste antwoord

Ikzelf heb een moedervlek op dezelfde plek als mijn oma...
Mijn buurjongetje heeft zes tenen en zijn opa ook...
Neefje van vriendin heeft psychische problemen en zijn opa ook...
Zoon van vriendin begint op zijn 20ste kaal te worden. Hij baalt! Zijn vader heeft een normale haardos met vierenveertig. Maar opa was praktisch kaal op zijn drie en twintigste...

Zomaar vier voorbeelden uit mijn directe omgeving waar de overeenkomst een generatie heeft overgeslagen. Jouw dochtertje en je vader, ook met een generatie ertussen.

De verantwoordelijke genen zijn dus doorgegeven via jou. Alleen bij jou heeft het zich niet geopenbaard. Maar jij hebt het weer doorgegeven aan je dochtertje en toen werd het gen weer actief.

Ergens voor jouw vader is er een foutje in een gen gekomen. Dat kan zo maar door deling ontstaan. En het wordt doorgegeven.

Er is niet altijd een antwoord op. Je weet immers niet precies welke relaties er geweest zijn in het (verre) verleden...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben wss niet duidelijk geweest maar het gaat over van mijn vader op mij en nu op mijn dochtertje en misschien nog veel verder terug in de tijd ???
ik kon zo niet heel ver meer verder terug in de tijd

Andere antwoorden (2)

Genetische aandoeningen zijn aandoeningen die het gevolg zijn van afwijkingen in de genen of chromosomen. Er bestaan meer dan vierduizend ziekten die worden veroorzaakt door genetische afwijkingen.
Genetische afwijkingen kunnen worden verdeeld in twee soorten. Erfelijke genetische aandoeningen zijn afwijkingen in de genen of chromosomen die worden geërfd van de ouders. De afwijking bestond dus al eerder.
Daarnaast zijn er verworven genetische aandoeningen, afwijkingen die pas tijdens het leven ontstaan in de genen of chromosomen. Dat kan gedurende de ontwikkeling van de foetus, maar ook nog na de geboorte. Er ontstaat dan dus schade in het voorheen onbeschadigde genetisch materiaal

voor de rest van de info zie bron
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zo'n pink is een dominante eigenschap. Het allel voor 'een kromme pink' zit dus in jullie genen. De kans is 1 op 4 dat nog meer van je kinderen het zullen krijgen