Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Het is een gebaar van affectie, zoals oudere honden ook hun jongen likken en andersom (mijn kat likt ook mijn hoofd).
Je kunt het vergelijken met het onderling vlooien van apen; behalve dat ze dat doen om de huid van ongedierte te verlossen is het ook een kwestie van elkaar te behagen, een vriendendienst bewijzen. Zelfs als er geen vlo is te bekennen dan wordt het toch op prijs gesteld als gebaar, het brengt de dieren dichter bij elkaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

omdat de hond aandacht wil
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarmee laat hij zien hoe blij hij is dat ie je ziet.
Het is zijn manier van knuffelen.
En dat likken doet hij omdat hij niet in staat is je te kussen.
Als hij dat kon dan had ie dat waarschijnlijk gedaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het erg warm weer is en je transpireert vinden honden het lekker om aan je arm of hoofd te likken...lekker zout. Ik weet niet of ze ook daadwerkelijk dan zelf een tekort hebben of het gewoon lekker vinden.
Als wij douchen en de hond hoort dat de kraan wordt dichtgedraaid komt ze aangerend om aan natte voeten te likken maar in dit geval vermoeden wij dat er gewoon een steekje bij haar los zit :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding