Ik hoest nu 16 dagen onafgebroken, wat kan er aan de hand zijn?

Het voelt alsof ik lucht kots. Ik heb op allerlei manieren geprobeerd te hoesten, geen verbetering. Is er iets dat ik zelf kan doen voor ik naar de huisarts ga?

Note: rook niet, drink niet, leef gezond :) behalve dan qua wachten met naar de dokter gaan, deze afgelopen tijd...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Dit komt me heel bekend voor.. Ik denk ook dat je bronchitis hebt, dat is een ontsteking aan de bronchiën. Dit kan ook mensen overkomen die heel gezond leven hoor;) Het lijkt me niet goed om zelf te gaan experimenteren met hoestdrankjes. De huisarts kan je een antibioticum voorschrijven waarmee het soms binnen een week weer over kan zijn (maar je moet niet schrikken als het in het begin erger wordt, zo werkt het medicijn). Het enige wat de huisarts doet is even naar je longen luisteren en dan weet hij het al, gewoon ff doen dus;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Zelf ook gehad, na 3 weken toch maar naar de arts en het was bronchitis. Antibiotica hielp binnen 2 dagen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij 16 dagen hoesten is dit het enige goede advies. Je kunt niet alleen een ontsteking hebben, maar je krijgt ook last van gekneusde ribben als je niet oppast en overprikkeling. Als er niets aan de hand is krijg je een prikkelremmende siroop, anders een medicijnkuur. Alleen een arts kan dat beoordelen en na 16 dagen wordt dat wel tijd.
Je kan proberen om een hoestdrankje voor vastzittende hoest te halen bij de apotheek of kriudvat.
Maar als je nu al zo lang hoest is een bezoekje aan de huisarts een aanrader.Misschien heb je een longontsteking en dan krijg je een kuurtje en ben je er met een weekje vanaf.
beterschap
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor je naar de huisarts gaat kan je misschien de hoestsiroop van Vogel proberen.

Drosinulasiroop geeft verlichting bij prikkelhoest en maakt vastzittende hoest los. Dit homeopatische geneesmiddel werkt ontstekingsremmend, hoeststillend en verzachtend. Daarnaast vergemakkelijkt Drosinulasiroop het ophoesten van slijm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan dat je kinkhoest hebt. Als je moet hoesten tot je kotsen moet ( bijna) en het gaat niet over, dan kan dit zomaar het geval zijn. Koop dan vooral GEEN hoestsiroop. Daar ga je van slijmen en kan je juist in stikken. Toen ik 4 was heb ik het gehad, maar ze erkenden het niet, omdat kinderen ingeënt waren. Dus ik ben meerdere malen bijna gestikt in het slijm omdat ik hoestdrank kreeg. Ik speelde wel buiten en stond boven de putten te hoesten en half te kotsen. Dus echt even naar de dokter en vooraf symptomenlijst checken over kinkhoest. De dokter zal namelijk nog steeds volhouden dat je ingeënt bent alleen zijn er jaren dat de kids niet goed geënt waren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat je last hebt van bronchitis, als ik jouw was zou ik toch maar naar de huisarts gaan dan ben je er met een kuurtje zo van af