Hoe kan het dat de kleur van de ogen van mijn vriend veranderen als hij blij/boos is?

Als hij aan nare dingen denkt dan worden zijn ogen steeds geler. Hoe gelukkiger hij is, hoe blauwer zijn ogen - hoe is dat mogelijk? Welke stoffen zijn er in werking? Heeft iedereen dit?

Toegevoegd na 47 seconden:
Grammatica** Hoe kan het dat de kleuren van de ogen van mijn vriend veranderen **

Toegevoegd na 1 dag:
Hij en het licht veranderen allebei niet :) apart he?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk lijkt de kleur anders door de hoeveelheid traanvocht en (zon)licht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan komen door een andere lichtinval. De iris lijkt dan een andere kleur te krijgen.

De kleur van je ogen kan wel tijdelijk veranderen door contact met zonlicht. Net zoals je huid kleurt van de zon.