Bang voor een galsteenkoliek...

Gister wat steken en zeurendige pijn gehad, en verder de hele dag door wel. Nu dat ik zo lig voel ik dat mijn darmen zn dingetje doen, en toch weer zeurende pijn helemaal rechts-bovenin de buik, in de zij. Nu ben ik bang voor een aanval. Vandaag best ongezond gegeten, buurvrouw is bevallen van een mooie dochter.
Alleen ben ik ook zo boos en prikkelbaar, net nog ruzie gemaakt met mijn vader om een kopje thee...
Help?
Er was een co assistent, dus echt geholpen heeft ze niet.. Voor de 'pijn' diclofinac...
Achja..
Iemand tips ofzo? Ben er heel bang voor!
Dankjewel.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Heb je dit ook besproken met die co-assistent? En heb je die Diclofenac al genomen, volgens aanwijzing?
Een koliek zet dóór, daar twijfel je niet over. Dit klinkt dus alsof er misschien wel wat broeit, maar niet als een koliek want dan ga je niet rustig achter de computer zitten.
Geen paniek dus.
Mocht je alsnog een koliek krijgen, dan is er dan ook nog iets aan te doen met andere medicatie, je gaat er echt niet dood aan.
En als je zo nerveus blijft hierover, is het misschien een goed idee met je huisarts te bespreken of het zin heeft en echo of zo van je galblaas te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een koliekaanval zet meestal door maar niet altijd.
Het beste wat je kunt doen tegen een aanval is een Diclofenac zetpil nemen aangezien bij een aanval het voorkomt dat je misselijk word en moet overgeven.
Een koliekaanval is volgens zeggen eerder te verwachten als je vet eet maar je kunt ook een aanval krijgen na een glaasje water (spreek uit ervaring)

Laat idd eens een echo maken van je galblaas en daarna kun je altijd nog de keuze maken om de galblaas te laten verwijderen als er galstenen aanwezig zijn.

Sterkte ermee !