Is af en toe 10 minuten onder de zonnebank al schadelijk ook al smeer je je in?

Mijn vriend beweert namelijk van wel, dat je kans op huidkanker dan al met 50% toeneemt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je insmeert heeft het toch helemaal geen nut?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Insmeren met zonnebrand onder de zonnebank is volgens mij zelfs slecht.

Antwoorden (3)

Het is zeker schadelijk. Als je 1x in de week onder de zonnebank gaat vergroot je de kans op huidkanker (op lange termijn) met maar liefst 70%. Dagelijks is dus al helemaal slecht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De zonnebank blijft slecht voor je, wat je ook doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een zonnebank blijft slecht voor je.
als je elke dag dat doet krijg je huidkanker.
4 keer in de maand is al best veel.
mijn tip is:als je het echt wil dan moet je ongeveer 3keer in de maand er onder gaan liggen.