Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waar kan ik een niet-reanimerenverklaring krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
754
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
barcodes tatoeren die ook daadwerkelijk uit te lezen zijn is helemaal in tegenwoordig hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb van iemand gelezen dat deze een tatoeage op de borst "niet reanimeren" liet zetten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Door je huisarts, lees het volgende bestandje eens door.. heel duidelijk staat het er in :)

Toegevoegd na 2 minuten:
* De niet-reanimeren verklaring en/of penning van de Nederlande vereniging voor een vrijwillig levenseinde (NVVE) is een goede optie.
* Als u bepaalde (medische) zaken wilt vastleggen, kan dat in een wilsverklaring. Een wilsverklaring is een document waarin u vastlegt wat u wilt dat er met u gebeurt (of niet gebeurt) wanneer u zelf niet meer in staat bent daarover te beslissen. De wilsverklaring kan samen met de (huis)arts opgesteld worden.
* Voor wilsverklaringen die te maken hebben met wensen voor het einde van het leven, kunt u gebruik maken van een standaard wilsverklaring. Zo’n standaard wilsverklaring is de Zorgverklaring. Deze is te bestellen bij de Stichting Zorgverklaring.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Op de site hieronder vind je alle informatie hierover.
Er wordt ook info gegeven over de niet-reanimerenpenning. Even doorscrollen naar beneden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt geheel aan de situatie. Toen mijn (toen al dementerende schoonvader ) in een verpleegtehuis werd opgenomen werd die vraag aan zijn kinderen gesteld.
Ik denk,als je zelf nog compos mentis bent,dat je er zelf wel een kunt opstellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding