Een biefstuk in u broek!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even niet meer gaat fietsen en de pijnlijke plek insmeren met uierzalf

Toegevoegd na 1 minuut:
Een beter zadel kopen kan voor de toekomst ook helpen.
Ook eens goed meten of het zadel wel op de juiste hoogte staat, en of je wel de juiste maat fiets onder je kont hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
't Is even vervelend maar de beste remedie is zo snel mogelijk weer op de fiets stappen. Net zo vaak als nodig is totdat je geen last meer hebt. Echt dat werkt het beste!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even er doorheen bijten en uitzitten je spieren geven aan dat ze er ook nog zijn , na 1 à 2 dagen is het wel minder/ verdwenen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je het voorkomen?
Of als je het al hebt?

En ben je man of vrouw?
Want als je vrouw bent, kunt je behalve een pijnlijk zitvlak ook nog eens zeer schrale lippen krijgen. En dat doet zeer.

Een goed zadel is heel persoonlijk. Maar bij een goede fietsenwinkel mag je een zadel zelf uitproberen en omruilen als het niet bevalt.
Zoek net zo lang tot je een prettig (voor jou) zadel hebt.

Een goede fietsbroek spreekt vanzelf. Die hoeft niet duur te zijn. Soms zijn er bij Kruidvat of Aldi goede aanbiedingen.

Zadelpijn is één van de meest voorkomende klachten tijdens het fietsen.
Er zijn verschillende soorten zadelpijn. Maar het komt eigenlijk neer op pijnlijke plekken op het lichaam. Het beste bij pijn of last is vaak om het helemaal met rust te laten en het te laten genezen.
Bij zadelpijn ligt dit vaak wat lastiger. Het is moeilijk om de gevoelige of pijnlijke plek te ontzien, je kunt meestal niet zomaar van de fiets afstappen, maar moet nog verder. Soms zelfs uren. Zadelpijn kan zo ver gaan dat de huid opengeschuurd raakt, bijvoorbeeld door een harde naad binnen de broek. Hieronder staan goede tips om zadelpijn te voorkomen en te verhelpen.

http://www.fietsen.123.nl/page/zadelpijn

http://fietsen.123.nl/entry/1496/fietsen-zonder-zadelpijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gelzadel kopen kost beetje meer als normaal zadel maar zit veel beter en zonder pijn ;)