Waarom ben je op sommige dagen vermoeider dan op andere dagen en wat kun je er aan doen?

de afgelopen tijd heb ik vaak dat ik op sommige dagen vermoeider ben dan op andere dagen terwijl ik op dezelfde tijd naar bed gegaan en opgestaan ben en ongeveer dezelfde hoeveelheid activiteiten ondernomen heb. Hoe kan dat en wat kun je er aan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Goed uitrusten goed slapen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan met allerlei factoren te maken hebben. Misschien heb je de vorige nacht heel licht of onrustig geslapen en ben je daardoor niet goed uitgerust. Maar het kan ook komen doordat je op de ene dag meer stress ervaart dan op andere dagen. Vermoeidheid ontstaat niet alleen door gebrek aan slaap en de fysieke inspanningen die je levert; ook psychische factoren spelen (soms heel onbewust) een rol. Een andere oorzaak, die naar mijn mening in ons land veel te weinig wordt onderkend, is de invloed van het weer op je geestelijke en lichamelijke gesteldheid. In het buitenland wordt dat veel serieuzer genomen. Op deze website kun je zien welke invloed de actuele weersomstandigheden kunnen hebben op je gezondheid:
http://www.bioweer.nl/
Pieter2011