Hoe kun je zien of iemand stoned is?

Zijn er kenmerken in het gezicht of in de lichaamstaal of spraak? Kun je het zeker weten of ook mis hebben?

13 jaar geleden
19K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedenk wel dat er verschil is in stoned zijn (dat beschrijft Frans117 heel goed) en high zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
had je een specifieke drugs in gedachte? stoned van een joint ziet er anders uit dan stoned van andere dope.

Het beste antwoord

Soms rode ogen,
minder inzicht in diepte,
minder evenwichtsgevoel,
vaak met de heletijd een lach op je gezicht,
heel erg over dingen nadenken wat je normaal niet doet
Dingen die niet speciaal zijn geniaal vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geniaal!

Andere antwoorden (7)

Mensen kijken volgens mij een beetje glazig als ze stoned zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pupillen zijn vergroot, reactietijd is verslechterd, moeite met samenstellen van zinnen. Mooi voorbeeld van iemand die stoned lijkt is Jim Breuer (hij is het niet maar zijn gezicht ziet er a naturel zo uit. Check ff google images).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het woord zegt het al - stoned. Een uiterlijk of ze versteend zijn. Nietsziende starende blik, uitdrukkingloos gezicht. Als een stenen beeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als iemand stoned is krijgen ze rode ogen. Vaak heb je al bijverschijnsel dat ze veel lachen om niks en vreetkicks krijgen. Ze gaan vaak van alles door elkaar eten, vooral snoepgoed en junkfood is dan waar ze trek in hebben.
Als ze het proberen te verbergen zal je zien dat je je blik ontwijken en zo min mogelijk in je ogen proberen te kijken.

Toegevoegd na 1 minuut:
al = als en je je blik = ze je blik :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, helaas, je kunt het niet zeker weten.

Als je iemand heel goed kent, dan zul je waarschijnlijk wel verschil opmerken.
Maar als die persoon dan ook nog wat gedronken heeft, dan weet je dus niet of het veranderde gedrag ook daar van kan komen.
Het kan zelfs zo zijn dat iemand snipverkouden is, een dosis pijnstillers genomen heeft en dan met wat waterige ogen doodmoe en dus een relaxte indruk maakt.

Je kunt het dus ook mis hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie het meesta aan iemand zijn wangen. daar zit minder spanning op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
* rode ogen
* langer wachten op een antwoord als je een vraag stelt
* graag willen eten.. het gaat niet op de kwaliteit maar om de kwantiteit.

Ik blow zelf en herken eigenlijk altijd wel mensen die ook blowen, meestal omdat ze je behandelen als een gelijke, dus geen onderscheid maken, je op een respectvolle manier benaderen, erg enthousiast zijn en veel zin hebben in het leven.. klinkt raar voor de mensen die het niet doen maar zo is het en zo ben en zie ik het ook.
Bronnen: