Waarom eet ik de laatste tijd veel meer dan normaal

Afgelopen januari is men vader overleden toen was ik afgevallen en nu kom ik juist aan omdat ik ineens veel meer dan normaal eet en dan ook vaak lekkere dingen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (6)

misschien probeer je daarmee de leegte te vullen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat dat onder emotie-eten gerekend moet worden. Gaat wel weer goedkomen
anneliez
13 jaar geleden
Veel sterkte met de lastige situatie. Door stress en heftige emoties kunnen je eetgewoontes veranderen.
Naarmate je het meer verwerkt, zal het met je eten ook meer normaal worden.
13 jaar geleden
Met het eten van lekkere dingen, troost je jezelf.
Dat is niet erg en gaat na een poosje ook weer over.
Je maakt een verdrietige en nare tijd door, eerst kon je er niet door eten en nu eet je je verdriet weg.

Er komt echt weer een normaal patroon in je leven en eetgewoonte, ook al zie je dat nu nog niet.

Ik wil je heel veel sterkte toewensen in de moeilijke tijd die je nog te gaan hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gecondoleerd met het verlies van je vader.
Voeding dat je geestelijk nodig hebt voor je verwerking, vertaal je onbewust naar lichamelijke voeding.
Uit het korte stukje dat schrijft denk te halen dat je het eigenlijk niet verwerkt hebt, wat natuurlijk heel logisch is, probeer wat ontspanning te vinden in dingen die je echt leuk vind om te doen, ga daar weer mee aan de gang zodat we weer wat tot rust komt, je zult zien dat je honger of trek weer op een normaal niveau komt.

Veel sterke en succes gewenst in deze moeilijke tijd.

Groetjes Karin
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dit ook meegemaakt. Terwijl andere mensen vermageren door verdriet, kwam ik ervan bij.
Het is een vorm van troost.
Je kan proberen er iets aan te veranderen als je je wat beter voelt.
Als het echter te lang duurt heb je misschien een psycholoog nodig. Een dietist kan hier geen hulp bieden.