Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mirena spiraal zie omschrijving.

Zijn er nog mensen die last hebben van vermoedelijk, de mirena? Pijn in de borsten,bij het vrijen,geen libido,moe,na anderhalf jaar nog spotting? Ben naar de ha geweest om hem te laten verwijderen maar ze vond hem niet, dus volgende maand naar de gyn, iemand ervaring?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ik heb last gehad van al je omschreven klachten dankzij mijn mirena spiraal. Na anderhalf à twee jaar is dit langzaamaan weggetrokken dus heb ik besloten hem toch te houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank!
Ik heb problemen bij het vrijen. Mijn vriend en ik kunnen m namelijk voelen. Voor hem is het erg gevoelig. Ik ben er ook mee naar de huisarts geweest. Ik ben doorverwezen naar de gyn. Waarschijnlijk heb ik verzakking van de baarmoeder.

Ik heb wel eens pijn in de borsten. Ze zijn vaak steviger en gevoelig. Verder heb ik minder last van moeheid, stemmingswisselingen, bijna geen menstruatie en het is ook mij ook opgevallen dat ik bijna geen koortslip meer heb gehad(geen idee of het door het spiraaltje komt). Ik heb mirena in nov 2009 laten plaatsen. Voor mij zitten er dus erg vel voordelen aan behalve dan bij het vrijen.

Waarschijnlijk vond de huisarts geen draadje. Kan zijn dat er niets aan de hand is, maar ja de gynaecoloog kan dat het beste beantwoorden. Evt kunnen ze een echo maken, om te kijken of het goed zit.

Als het niet goed voelt zou ik inderdaad de mirena weglaten halen. Niet iedereen heeft er plezierige ervaringen mee.

Hopelijk krijg je meer duidelijkheid bij de gyn.. Suc6
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt!
ik heb zelf de prikpil gehad en had dezelfde klachten als jou. ik ben inmiddels gestopt en de klachten worden minder. dus heb je last stop dan met de mirena en ga aan de gewone pil deze heeft minder bijwerkingen omdat je dan gewoon ongesteld wordt. het is een pure hormonen verhaal. succes bij de gynaecoloog
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier ben het deels mee eens. Bij de Mirena is het zo dat er wel 150x minder hormonen in zitten dan bij de pil. Bij mij werkt dat erg positief! Juist door veel hormonen binnen te krijgen krijg ik stemmingswisselingen, buikpijn enz. Voor sommige mensen is het juist goed om de pil + de hoeveelheid hormonen binnen te krijgen. Maar dat voel je zelf het beste. Dus het kan beter voor je zijn, maar misschien dus ook niet.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding