Als je bij de apotheek de pil wilt gaat halen, moet er dan een ouder bij zijn ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee dat hoeft niet, je mag zelf de pil halen, ook als je minderjarig bent. Het kan echter alleen op recept die je van de dokter krijgt. Dit kan ook buiten je ouders om.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of dat in Frankrijk is weet ik niet zeker, maar gezien de Europese wetgeving vermoed ik van wel. De pil is niet gratis, maar wordt (in Nederland althans) wel meestal vergoed door de verzekering.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mits je jonger dan 21 bent (die vergoeding)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Contact opnemen met jou zorgverzekeraar in Frankrijk. Zij kunnen je vertellen of het gratis is, of dat jezelf een bijdrage moet betalen.