Hoe kom je vredig door je PMS periode heen? Wat kun je daar nu aan doen zonder chemische rotzooi?

De premenstruele periode en enkele dagen erna zijn erg vervelend voor mij. wat is hier nu tegen te doen en ik heb het dan niet over pillen

Toegevoegd na 21 minuten:
Het gaat hierbij met name om ongemakken van psychische aard, de moodswings bijvoorbeeld en het emotioneel zijn. Iemand hoeft maar te wijzen en je loopt te janken

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja als het echt alleen het emotionele is... Daar heb ik zelf niet altijd last van, en als ik het wel heb, is dat maar kort... Denk dat in deze dan voldoende slaap en frisse lucht/zon zou kunnen helpen. Als je zo emotioneel bent, ga een stuk lopen en laat de emoties er gewoon uit komen. Van alles opkroppen wordt het sowieso niet beter!!! En weet je, af en toe mag je jezelf best even heel zielig vinden hoor ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat lief :)))

Antwoorden (7)

de juiste vitaminen of voeding nemen, hebben mij veel verlichting gegeven. Ik merk nu, dat ik op natuurlijke wijze naar de dingen verlang die goed voor me zijn, zoals kaas, kwark, noten. Daar geef ik in die dagen dus maar lekker aan toe. vitamine D is ook goed, maar dan is even in het zonnetje zitten elke dag de natuurlijkste manier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onder een rotsblokje kruipen en er pas onderuit komen als het over is.
Structureel tijdens deze dagen veel eerder naar bed gaan dan je anders zou doen.
Jezelf duidelijk bewust zijn van je eigen gedrag en met jezelf afspreken dat je je niet gek laat maken door je hormonen. Kost veel moeite, maar kan wel.

(En ik zou bijna zeggen: vitaminepillen met B6 en Magnesium slikken, maar dat wilde je niet).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nja stippel met pillen bedoel ik echt chemisch spul. Natuurlijke dingen heb ik niets op tegen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is dat natuurlijk? En waar verkrijgbaar aptotheek? natuurwinkel? prijs?> pincode? :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En Vitamine B6 en Magnesium kun je krijgen van Solgar bij de DA-drogist, volledig natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vitaminesupplementen zijn zeker aanbevelenswaardig.
sinds kort gebruik ik ze ook, wat voordeliger en omvangrijk qua substantie: ik gebruik ze alledrie
van http://www.vitaminecompleet.nl/vitaminecompleet.php
Veel naar buiten, frisse lucht doet wonderen. Niet binnen blijven chagerijnen ;-) vooral lekkere dingen eten en drinken! Als het lichamelijke pijn is, lekker in bad, gezichtsmaskertje erbij, tijdschriftje, daarna vroeg onder de wol met een kruik op je buik :-) Echt, je moet in deze periode je buik verwennen!!! Klinkt misschien stom, maar draag geen strakke kleding op je buik, geen hoge hakken (dan wordt je houding anders en ga je vanzelf je buikspieren aanspannen), houd je buik warm (in bed met kruik, overdag met kleding) en als je niet van sporten houdt, naar je doet het toch omdat je van jezelf vindt dat het moet, doe dat die week lekker niet!
En verder, accepteren! Je bent een vrouw en dit hoort erbij...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, die gevoeligheid in die periode heeft hele mooie kanten. En als het allemaal weer over is: de opluchting.
Ik heb er ook nooit voor gekozen om al die troep te gebruiken. Alleen een enkele keer, bv, voor een vergadering, femerital of een verwant product, de dag vantevoren. Vroeg naar bed.
Warme kruik, lief zijn voor jezelf en gewoon genieten van iets wat je beter niet zou doen, bv chocolade.
En gewoon toegeven.... Ik ben zieluuuuug!!!
Maar daarna wel weer back to normal, hoor!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb vandaag toevallig een stukje gelezen over PMS ik wist niet eens wat het was of dat het überhaupt bestond maar ik kan het niet uitleggen mijn advies is bij de tuinen hebben ze een boek die ze voor € 1,50 verkopen het staat er deze maand in. En anders geef me je mail adres dan mail ik het stukje wel naar je toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij ben jij een van de gelukkigen als je niet weet wat het is en niet wist dat het bestond!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wist het echt niet dus ik denk dat ik echt van geluk mag spreken, ik eens alle vrouwen die er wel last van hebben heel veel sterkte
mood swings? je bent niet labiel op die dagen, maar emotioneel flexibel!

surf op je moods, vecht er niet tegen, het gaat weer over.
mensen kunnen, net als jezelf!, accepteren dat het erbij hoort (een bijlage bij je gebruiksaanwijzing zeg maar)

trek je terug als je hier behoeft aan hebt, je hebt recht op je eigen momentje. wat lief zijn voor jezelf kan ook helpen.

het gaat pas een heet hangijzer worden als je er een hot item van gaat maken :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
emotioneel flexibel? leg uit> ? :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
flexibel, snel om kunnen schakelen. wat ik hiermee wil zeggen is dat je het ook van een andere kant kan bekijken.
als je er zwaar aan tilt zal het een groter probleem zijn dan accepteren dat het nu eenmaal zo kan zijn in een bepaalde periode. (zie antwoord) :)
bv oh....verdeurie!! ja hoor, daar ga ik weer! ik wil dit niet!!!!!
of..... yep, ik ben ook zo lekker voorspelbaar, maar gelukkig is het een momentje en dit gaat weer over
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
verrek je hebt gelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe kan het ook anders... voor een vrouw die er nog zo jong uitziet op haar 99e moet je wel heel veel wijsheid hebben, je hebt immers de wijsheid van de eeuwige jeugd ook :)) ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HAHA :) opoe wordt er verlegen van!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
das opoes probleem, die wijsheid moet ze dan ook hebben whahahaha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tips zijn welkom! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nja laat r de Tao Te Ching gaan lezen bijvoorbeeld? of een boeddha scheurkalender kopen, maar das weer het andere uiterste...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ach nee joh, ik laat het maar zo. het zal de bejaardenpubertijd wel zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sja elke leeftijd heeft zijn charmes
Ik weet niet of het echt een aanrader is, en vredig is het op het moment zelf niet, maar het heeft mij destijds wel erg geholpen...
Ik ben ooit in m'n PMS-tijd gierend ontploft, heb iedereen en alles in m'n buurt enorm de wind van voren gegeven, ben de trap opgestampt en m'n bed ingedoken.
Om de een of andere reden was het mensen ook heel duidelijk dat ze me met rust moesten laten op dat moment ;-)
Heb een dag in bed gelegen, en heb daarna zo'n 10 jaar geen PMS meer gehad. Helaas kwam het daarna weer terug. Maar die 10 jaar waren prettig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat ken ik, maar dat heeft mij eens bijna mijn relatie gekost. geen aanrader dus. Daar kun je heel veel mee kapot maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, maar ik vind het nog steeds wonderlijk dat ik daarna zolang geen last meer had.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en geen enkel idee hoe dat kan, want dat vind ik nu juist zo interessant
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij heb ik bij die uitbarsting alle PMS voor de komende 10 jaar er uitgekrijst of zo ;-)