Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Ik ben mijn lenzen carriere begonnen met harde lenzen. Dit heb ik een jaar of 5 vol gehouden. Was niet echt 100% super, had altijd het idee dat mijn lenzen uit mijn ogen zouden vallen als ik ze te wijd open deed, plus ontzettend last van alle soorten stof.
Daarna jaren zachte lenzen gehad, waren hele verademing. Zaten lekkerder, je voelde ze amper.

Een jaar of drie geleden ben ik overgestapt op nachtlenzen, dit vind ik echt super. De nachtlenzen zijn weer harde lenzen, maar bovengenoemde problemen heb ik nu niet, want ik heb mijn ogen toch al dicht en stof is ook niet echt een probleem met dichte ogen.
De nachtlenzen die knijpen je oogbolling op een bepaalde manier samen waardoor je na het uitdoen van je lenzen de rest van de dag scherp ziet. Bij mij werken ze zelfs zo goed dat ik regelmatig een nachtje kan overslaan.
Ik vind dit echt een uitvinding.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Zachte lenzen, want die voel je minder. Bij mij in ieder geval..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen van beide, heb hele goede ogen, en wil dat graag zo houden...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zachte lenzen, want die hebben duidelijke voordelen boven harde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb zachte lenzen en ik voel ze niet zitten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou voor zachte kiezen.
die heb ik heel lang gedragen, en dat beviel prima.
(Lees meer...)
Rieneke1
14 jaar geleden
Beide heb ik gehad. Zachte lenzen wen je veel sneller aan, maar je moet ze veel eerder vervangen (in mijn ervaring in elk geval). En aan harde lenzen kun je ook heel goed wennen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Harde. Het wennen valt wel mee, als je toch van plan bent ze full-time te dragen is een paar daagjes echt niet erg. Het voelen wordt ook overdreven, ik merk echt niet dat ik ze in heb. Hebben medisch gezien voordelen, en hoeven niet zo vaak vernieuwd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zachte week lenzen...

Erg handig...

Zondag ochtend in en zaterdag avond uit...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zachte lenzen, heb nooit de harde lenzen geprobeerd en ben zeer tevreden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik kon dan koos ik weer harde lenzen.
Die zijn veel veiliger in het onderhoud en dragen. Als er iets mee is dan kan je ze niet meer in je oog hebben.
Schoenen voel je ook aan je voeten zitten.
Zolang er niets mis is heb je er geen last van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb nu nachtlenzen. Dat si pas handing
nadeel: duur

veel mensen die ik het vertel geloven het niet, het is toch wel zo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zachte lenzen als je bijvoorbeeld een sport beoefend. harde lenzen voor als je ze langer in wilt houden en in wilt kunnen doen.

ik heb zachte lenzen, maar die moet ik elke maand vervangen. harde lenzen kan je een half jaar gebruiken.

het is een weekje wennen met het indoen en het gevoel is inderdaad overdreven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas heb ik ook lenzen, maar gelukkig alleen s nachts. overdag kan ik mooi zonder. overigens zijn dat harde lenzen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding