Hoe weer afvallen? (Ander verhaal dan normaal)

Ik ben door ziekte en ook door eigen wilskracht 17 kilogram afgevallen afgelopen 1,5 jaar. Door mijn ziekte at ik ook weinig en was mijn maag weinig properties (eigenlijk, weinig calorieën) op te nemen. Nu moest ik weer ‘normaal’ eten en nu zitten er weer 3 kilogram bij.
Nu wil ik eigenlijk die 3 kilogram er weer van af doen, maar hoe kan ik dat het beste doen? Ik drink sowieso geen frisdrank, beperk suiker tot alleen als het nodig is, weinig vetten, veel sla en groenten enzo. Veel eet ik eigenlijk ook niet. Maar ik wil ergens ook niet voor altijd zo weinig blijven eten, gewoon dat ik eens hetzelfde gewicht blijf houden, want dit gebeurde niet toen ik nog te weinig calorieën innam. Toen bleef het maar dalen.

Hoe kan ik dat het beste doen?

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik eet ook gewoon fruit enzo :) Leve fruit! 8D

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het ziet ernaar uit dat je lichaam de afgelopen anderhalf jaar op de spaarstand heeft gestaan. Met name calorieën uit 'snelle' koolhydraten worden dan heel makkelijk in lichaamsvet omgezet. Dat geldt ook voor de suikers uit fruit. Zeker als je fruit als sap naar binnen werkt krijg je enorm veel suikers binnen. Probeer die snelle koolhydraten zoveel mogelijk te beperken. Er is niets tegen op een enkel stukje fruit maar eet het, bij voorkeur met schil. Neem ook volkorenbrood en -paste in plaats van de geraffineerde varianten. Ook dat donkere brood is in feite witbrood waar wat dingen aan toegevoegd zijn om het gezond te laten lijken. Wees niet bang voor wat vet en eiwitten, want die heb je hard nodig als bouwstoffen en houden je motortje zeker zo goed op gang als koolhydraten, terwijl ze minder makkelijk in lichaamsvet worden omgezet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een standaard eet patroon aan nemen, suikers hoeven niet slecht te zijn(hier krijg je uiteraard energie van)
Ik mis ook Fruit, Ik neem vaak Fruit als tussendoortje ipv wat anders

Ik zie niks over sporten, wellicht is dat een uitkomst.
Voor zover het met uw ziekte kan.

Dus, Patroon in uw eten

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sinds ik de sportschool bezoek val ik voor het eerst sinds jaren af. En dat terwijl ik eigenlijk meer ben gaan eten dan toen ik nog niet sportte. Dus als je al gezond eet en je bent niet tevreden met je gewicht kan ik je van harte sporten aanbevelen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie niks van beweging? Een uurtje wandelen na het eten kan al wonderen doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg in ieder geval voor voldoende variatie in je eetpatroon. Al je altijd maar hetzelfde eet, kom je ook makkelijk aan. Geloof het of niet, maar sommige mensen moeten meer gaan eten om af te vallen!