ais iemand word onthoofd (bv.met zwaard) hoelang kan je dan nog met het hoofd praten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (9)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo lang als je wil, het hoofd zal alleen weinig terugzeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We zijn geen kippen... Niet denk ik, dan is het over en uit. Wat een bizarre vraag trouwens ^^

Toegevoegd op 16-06-2009 19:02:55
Die kippen is een omgekeerde vergelijking, maar je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Luguber genoeg is daar ooit een expiriment mee gedaan.
Ten tijde van de Franse Revolutie werden heel veel aristocraten onthoofd, waaronder ook veel intelectuelen. Één van hen, die zijn lot had geaccepteerd, maakten met vrienden de afspraak dat hij na zijn onthoofding drie keer zou knipperen. Volgens het verhaal knipperde hij 2 keer.
Dit is natuurlijk niet 100% betrouwbaar, maar niet eens geheel onwaarschijnlijk. Voor nog heel korte tijd is er voldoende zuurstof in je hersenen, waardoor ze in principe nog signalen kunnen zenden, maar dit is heel snel te weinig en dan kan je niet meer bewegen, of praten dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na auw is het over!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zegt dat hoofd: auw?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Was je er niet bij dan?
Meteen niet meer, want er is een lek...

En bewustzijn zal ook niet lang duren, want ook de vloeistoffen lopen uit het hoofd...

Nee hoor instant finito...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als het zwaard naar meneden komt daarvoor kan je er mee praten en daarna kan je ookpraten maar zegt niks

Toegevoegd op 16-06-2009 21:19:11
ik bedoel dan kan je ook er nog mee praten en dan zegt die niks treug
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hoofd kan niet meer praten.

Om te praten, moet er lucht door het strottenhoofd, de keel en de mond worden geduwd. Dat zijn namelijk de drie spraakvormende delen.

Die lucht komt uit de longen.

Als het hoofd van de romp is gescheiden, is er geen mogelijkheid meer nog lucht door strottenhoofd, keel en mond te laten stromen. Wellicht kan het hoofd nog heel korte tijd zijn ogen bewegen, of lippen en mond, maar praten zal niet meer lukken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraag is natuurlijk hoelang blijft het hoofd in leven na afscheiding van de romp. Er zijn twee factoren bloed om zuurstof te vervoeren wat de hersenen nodig heeft om te functioneren. En het bewust zijn van omgeving en zichzelf. Maar de hersens blijven "leven" zo'n 20 tot 30 minuten zonder zuurstof. Daarna is het hersendood. Maar bewust zijn is binnen 1minuut weg. Leuk weetje het amerikaanse leger heeft in de jaren 60/70 een apenhoofd getranplanteerd op een ander apenlichaam. De aap bleef nog een 45 minuten geleefd na de operatie. Hier zijn filmpjes van. En een engelse konigin werd onthoofd met een botte bijl en moest negen keer hakken voordat het eraf was. Dit probleem werd opgelost door de guiletin.

Gr Chris