Hoort het bij de pubertijd of stress dat je bij een klein tegenslagje gelijk in tranen uitbarst?

Ik heb de laatste tijd heel vaak bij kleine tegenslagen dat ik het gevoel heb spontaan in huile te moeten uitbarsten soms gebeurt dat ook, is dat normaal bij stress of in de pubertijd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (5)

Dat is heel normaal.
Bij stress en bij de pubertijd spelen de hormonen op en die veroorzaken sterke emoties. Daar kan je niets tegen doen, dat is door de natuur zo bepaald.

Toegevoegd na 2 uur:
http://www.sweetlove.be/br_puberteit.htm

Kijk maar eens op de link die ik voor je heb opgezocht. Dan begrijp je helemaal wat er aan de hand is met pubers. De titel impliceert niet dat het alleen over liefde gaat, maar wat er allemaal met een puber gebeurt door deze hormonen. Je kunt nu lezen dat wat jij doormaakt normaal is. Als ik mijn pubertijd niet al zo lang geleden had doorgemaakt, zou ik er ook om janken, want het klopt allemaal! ;P

Toegevoegd na 2 uur:
nb; de titel 'Sweetlove' is de naam van de arts die hierover schrijft.
amc
13 jaar geleden
Dat kan er inderdaad bijhoren, je emoties gaan dan veel sneller met je op de loop. Of je moet ergens anders nogal mee zitten maar dat kun jijzelf het beste beoordelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmm, ik heb dat zelf niet gehad in de puberteit maar zou best kunnen, mijn gevoel neigt eerder naar stress. Dat je je zenuwgestel blijkbaar zodanig belast hebt, met school of piekerdingen, dat je daarom zo gespannen bent, maar dat zou je voor jezelf na moeten gaan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou zomaar kunnen dat het te maken heeft met de purberteit.
Zeker als je een meisje bent (kan ik aan je profiel niet zien) dan maakt je lichaam elke maand een enorme hormonale verandering door waar je nog heel erg aan moet wennen. Die hormonen kunnen grote invloed hebben op hoe snel de traantjes komen.
Maar ook in een jongenslijf verandert er heel veel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Ik huil, ik ween en ik snik.
Wie ter wereld is er zo droevig als ik!?"
Volgens de overlevering zei Jan Willem Barentszoon dit tijdens de overwintering op Nova Zembla.
Hij was toen geen puber, maar mogelijk had hij op dat moment wel reden tot stress.