Waarom hebben mensen sneller iets tegen homo's dan tegen lesbisch? Of lijkt dat maar zo?

Toegevoegd na 35 minuten:
Een vriend van me is homo en hij word op zijn werk gediscrimineerd door sommige collega's en ook op straat wel eens.
Een maand geleden is 2dorpen verderop een homo in elkaar geslagen.
Laats op goeie vraag zei een jonge iets over dat hij word na de groepen en gekeken omdat mensen denken dat hij homo is.

En heb een andere baan met 14 vrouwelijke collega's en er is niemand die mij discrimineert iedereen doet gewoon aardig en staat voor me klaar.
(Alleen op straat kijken 'alleen meestal islamitische mensen' soms wel eens mensen, maar toch word ik niet nageroepen of direct gediscrimineerd)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

Ik denk dat het komt doordat veel mannen bij voorbaat al een aversie hebben tegen homo's. Lesbische vrouwen vinden ze minder erg.

Vrouwen hebben doorgaans minder moeite met homoseksualiteit. Of het nou om mannen of vrouwen gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Dat lijkt maar zo ik vond lesbisch viezer dan homo's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat de hetero dames eerder iets tegen de lesbische dames hebben en de hetero heren eerder iets tegen de homo heren.

Ik vermoed dat het hier enerzijds om een zekere 'natuurlijke afkeer' gaat.

Immers die seksuele relaties kunnen niet voor de noodzakelijke voortplanting zorgen.

Anderzijds speelt naar mijn idee ook de vrees mee, dat de dames en heren in kwestie zelf ook versleten gaan worden voor homo.

En dus veroordeelt men die groep mensen. Er zich op afzetten geeft blijk van afkeer..hetgeen op zijn beurt weer zou moeten aangeven dat iemand zelf geen homo is.

Om even op je vraag terug te komen: Het hangt er dus van af of je met dames over lesbische dames praat OF met heren over homo heren praat of men afkeer heeft van de ene dan wel de andere groep

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat dat maar lijkt, ik denk dat het verschil meer zit in dat mannen meer moeite hebben met homo's en vrouwen meer moeite hebben met lesbisch.
Daarbij denk ik ook dat mannen het meer openlijk uiten en vrouwen er meer onderling over roddelen. Vandaar dat je over lesbisch minder hoort in het publiek.
Bovendien zijn mannen meer agressiever en meer de drang om de wereld te verdedigen.

Dat mannen meer moeite hebben met homo's, en dat vrouwen meer moeite hebben met lesbo's, komt volgens mij doordat ze bang zijn in een grote spiegel te kijken. Waarbij ze dus ook bang zijn dat zijzelf zo raar doen, of het moeten doen met hetzelfde geslacht. Het beeld wat ze zien zich meer over henzelf dan over de homo's of lesbo's. Eigenlijk zijn ze bang voor zichzelf en zien ze de ander als een spiegel die henzelf zouden kunnen weerspiegelen.
Dat willen ze niet en daartegen willen ze de wereld beschermen, hun eigen wereld, hun zelf. En mannen die van oudsher de strijders zijn, zijn eerder geneigd om dit met geweld op te lossen. En de openheid waarin mannen zich uiten, kan je meer zien als oerkreet.

Mannen vinden het wel sexy om naar twee lesbo's te kijken. Ik wilde fantasie?
Ik denk dat vrouwen het helemaal niet erg vinden als er twee homo's zijn. Ik denk dat ze het wel leuk vinden om een man een vrouwelijke kant te zien hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrouwen vinden over het algemeen dat homosexualiteit mag, en zullen eerder met een homo omgaan dan een man.
Over het algemeen vinden mannen het juist geil als een vrouw lesbisch is. Vandaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lijkt niet zo dat is zo !
Lesbische en bisexuele vrouwen worden normaal geaccepteerd in onze maatschapij.
Homosexuele en bisexuele mannen nog lang niet.
Misschien komt het omdat je het bij vrouwen niet zo in de gaten hebt die blijven er vrij normaal onder.
(op de de overduidelijke tuinpakken en kortgeknipte kapsel typjes na, maar die worden ook minder makkelijk geaccepteerd)
Homosexuele mannen zijn vaker heel herkenbaar en worden als "raar" gezien.
Misschien wordt het beter maar als de trend zich voortset zoals die nu gaat wordt de tolerantie ten aanzien van homosexuele mannen alleen maar minder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het historisch gezien vrij normaal is dat vrouwen lijflijker met elkaar omgaan (arm in arm, elkaar kussen bij een ontmoeting), waardoor het minder snel opvalt dan wanneer mannen zich ten opzichte van elkaar 'intiem' in het openbaar uiten.
Met name nichterige homo's onderscheiden zich -naar mijn mening- ook nogal duidelijk, terwijl je een dergelijk onderscheid bij vrouwen niet of aanzienlijk minder ziet.
Dus waarom: het valt meer op en wijkt meer af van dat wat gangbaar geacht wordt.
Desalniettemin: "leven en laten leven".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar sluit ik me helemaal bij aan. the end zou ik zeggen!
Mannen vinden zoals gezegd, homo's meer een bedreiging (voor hun welzijn, zeg maar) dan lesbische vrouwen (= ook logisch)

Vrouwen vinden mannen meer een bedreiging voor hun welzijn dan medevrouwen én ze zijn vaak wat makkelijker met alle soorten relaties.

Als vrouw heb ik wel eens geroepen, ik wordt liever lastig gevallen door een vrouw dan door een man (terwijl ik toch echt hetero ben). Ik heb gewoon het gevoel dat ik die vrouw indien nodig "tegen de vlakte sla" (sorry voor het taal gebruik) , bij een man voel ik me zwaar bedreigd.

Dus van mannen gaat in theorie meer dreiging uit.
Vrouwen zijn al wat meer gewend aan dreiging (lees dat aub niet te zwaar, ik bedoel alleen dat ze vaker gewend zijn dat ze worden benaderd door geinteresseerde mannen, mogelijk ook als ze zelf geen interesse hebben)

Mannen zijn vaker de initiators dus een medeman die belangstelling heeft is voor hetero's én ongewenst én bedreigend omdat ze niet gewend zijn de "benaderde partij " te zijn
amigo
13 jaar geleden
Omdat mannen nog steeds het ide hebben dat iedere homo zich geroepen voelt om iedere man te bespringen die hij ziet. (behoorlijke eigendunk wel van die mannen, dat ze denken dat iedereen op hen valt)
En zoals gezegd, vrouwen zijn minder opvallend:
Goh, gezellig die 2 vrouwen dat ze samen op vakantie gaan, tegen: Ow die 2 mannen smane op vakantie? zullen wel homo's zijn
anneliez
13 jaar geleden
mensen vinden lesbies gewoon geil en homo's niet :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het te verklaren is uit een historisch oogpunt. Vroeger, lang lang geleden werd een seksuele relatie van twee mannen zwaar bestraft en als ernstige zonde gezien.

Een relatie tussen twee vrouwen werd echter niet als "volwaardig"gezien. Het idee was dat (twee) vrouwen geen echte relatie (lees: seks) konden hebben zonder man er bij. Twee vrouwen bij elkaar in bed, of samenwonend, werd dus niet als iets van een seksuele aard gezien.

Toegevoegd na 56 minuten:
Verder denk ik dat "een aantasting van de mannelijkheid" door veel mannen als een bedreiging wordt ervaren.
Bij vrouwen speelt dit niet zo'n rol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de oudheid was het vrij gangbaar dat mannen een sexuele band hadden met andere mannen en/of met jongens. Dat werd toen niet echt bestempeld als "homo", die mannen hadden meestal ook een vrouw waarmee ze kinderen konden hebben etc...
Nu is het inderdaad heel wat anders... Homo's werden en worden achtervolgd en gedood omwille van hun geaardheid.
Bij Jan Modaal denk ik dat de zwaarste aversie gaat naar de meer "verwijfde" homo's. Heeft volgens mij veel te maken met het niet aanvaarden van de eigen vrouwelijke kanten, een kant die dergelijke homo's juist zwaar in de kijker zetten en uitvergroten. Al heb ik er zelf totaal geen problemen mee, soms werkt dit ietwat op mijn lachspieren ondanks mezelf.
Maar schijn bedriegt. UItgerekend heel verwijfde homo's leven vaak in een subcultuur. Daar is uiterlijk één van de belangrijkste elementen, heb je categorieën zoals "behaard en bebaard" en wordt vrije sex hoog in het vaandel gedragen. Alhoewel de homoannen vaak verwijfd en zacht lijken, is deze homowereld een harde wereld; eenmaal je niet meer de gewenste schoonheid hebt lig je eruit en dreigen eenzaamheid en wanhoop. Bijzonder is dat deze homowereld het nauwst aansluit bij de oudheid, waarbij er ook een voorkeur bestond voor mooie jongelingen en deze eruit lagen zo gauw er zich iets beters aandiende.
Maar gelukkig zijn er ook heel wat andere homosexuele mannen, die niet opvallen in het straatbeeld. Deze mannen vind ik vaak vollediger mensen dan vele gewone kerels, die alles zouden doen om hun ego overeind te houden en zogezegd nooit kwetsbaar of zwak zijn.
Verder wekt de vermeende sexualiteitsbeleving bij homo's aversie op: een man houdt niet van de gedachte om zelf gepenetreerd te worden.
Bij lesbische vrouwen gebeurt het allemaal wat minder expliciet, minder zichtbaar. Lesbisch vrijen wordt ook bekeken als zacht en teder, vandaar het grote aantal films hierover in de pornoindustrie. Al valt het me op dat deze films toch ook het mannelijk lid verheerlijken, alleszins als ik afga op het grote aantal dildo's die er in te zien zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over het algemeen zijn er meer homo's dan lesbiennes. Ook is het de oorzaak dat sommige homo's gewoon graag willen worden gezien en extravagant gaan doen waardoor ze opvallen. Mannen zijn sneller agressief dan vrouwen en daardoor worden homo's sneller geslagen, mannen voelen zich eerder geintimideerd door een homo dan een vrouw door een lesbienne. Hierdoor hoor je vaker negatief nieuws over homo's dan over lesbiennes.