Kun je goud en zilver sieraden samen dragen aan een arm? Bv een gouden huwelijksring met een zilveren horloge?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Ja, er is geen wet die dat verbied.

En wat mij betreft staat het ook niet erg vreemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ja dat mag want het ligt aan je eigen persoonlijke smaak toch. . ik vind het niet mooi maar ik hoef het ook
niet te dragen. .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, geen probleem. Er zijn ook sieraden waar ze goud en zilver bij elkaar hebben gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk ander zou je toch nooit iets anders kunnen dragen als je getrouwd bent en je hebt een gouden trouwring. Maar als je gaat kijken naar een trouwring is het misschien wel een idee om naar een twee kleurige te kijken Geel/wit goud heb je nooit meer dat probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou kunnen, maar persoonlijk vind ik het niet echt mooi staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker kan dat. Tussen goud en zilver treedt geen bijzondere reactie op waardoor de gouden ring of het zilveren horloge beschadigd zouden raken, het is dus prima mogelijk deze sieraden aan één arm te dragen.

Verder is het natuurlijk een kwestie van smaak. De wel heel erg strikte 'regels' over kleuren die er ooit waren (geen goud met zilver, geen zwart met bruin etc.) zijn al lang niet meer zo streng. Je ziet zelfs sieraden waarin in één stuk goud en zilver verwerkt is. Dus als jij het mooi vindt: gewoon doen.