Het ligt eraan wat de oorzaak is van de vermoeidheid:

Als jij een nacht hebt 'doorgehaald', of je hebt een wandelmars gelopen, dan is de beste remedie:
Een warme douche, een gezonde maaltijd en lekker vroeg naar bed.

Wanneer je last hebt van een vermoeidheid die maar niet weg lijkt te gaan, ondanks het feit dat je goed slaapt elke nacht, is het juist zaak om je lijf weer wakker te laten worden! Dan moet je dus in actie komen: Start bv met hardlopen of wandel regelmatig stevig een paar uur buiten. Alles gaat weer stromen, en je komt weer in je energie.

Wanneer je moe bent door geestelijke spanningen of bv door een gebeurtenis die veel impact heeft gehad, dan komt de vermoeidheid voort uit een disbalans in je emotie.
Dan is het verstandig om een manier te zoeken waarbij je je ervaringen kwijt kan, en weer vooruit kunt leren denken. Want dit is dan juist de blokkade die de vermoeidheid veroorzaakt.

Er kunnen natuurlijk nog meer mogelijke oorzaken zijn voor vermoeidheid: bv een streng dieet of juist een verkeerd eetpatroon, een verkeerd dagritme, ziekte, etc.
Ook hier geldt: Zoek eerst de werkelijke oorzaak van je vermoeidheid, en pak deze vervolgens op de goed wijze aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord en nog een fijne zondag!

Andere antwoorden (12)

het beste kan je denk ik zo veel mogelijk uitrusten en wat meer aan je zelf denken!
je kan misschien ook nog tussedoor (als je tijd hebt) even slapen dan ben je daarna weer opgeknapt (nadeel is wel dat je misschien 's avonds moeilijker slaapt)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een lekkere douche nemen, daar knap ik tenminste altijd wel effe van op
13 jaar geleden
Optijd naar bed en zorgen dat je genoeg slaap en rust krijgt.Wat ook helpt is zorgen dat je zo min mogelijk stress hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed uitrusten! oftewel op tijd naar bed en flink slapen.

Je kunt vermoeidheid ook negeren en gewoon lekker doorgaan! Ik weet uit ervaring dat het lukt! Maar er komt een moment dat je lichaam zelf zegt:stop en niet verder!
Dan ben je verder van huis! Ik waarschuw maar even!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige mensen raken vermoeid van slechte eetgewoontes en weinig bewegen. Zorg voor een goede nachtrust, voldoende beweging en eet groente en fruit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je geen tijd of mogelijkheid hebt om te gaan uitrusten of slapen wil koffie of een energydrank drinken nog wel eens helpen. Ook een paar minuten naar buiten en/of wat gymnastiekoefeningen doen dringt de vermoeidheid tijdelijk naar de achtergrond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk niet zo heel veel naast slapen.
Je kan wel dingen doen waarvan je ietwat opknapt, zoals; een douche nemen, koffie drinken, goed eten enz.
Daar zal je lijf weer iets actiever van worden, maar slaap heb je nodig om dingen in je hoofd te verwerken.
Heb je niet genoeg slaap gehad? Dan is je geest niet helder, en zal dit zonder slaap ook niet snel worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pure chocolade...

Toegevoegd na 1 minuut:
Zit veelal op de weg, en dan word je wel eens vermoeid, paar stukjes pure chocolade, even half uurtje rusten, en je kan er goed tegenaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je snel last hebt van vermoeidheid dan wil je daar graag wat aan doen. Uit onderzoeken is gebleken dat de vitamine B inname heel bepalend is voor de energiestofwisseling in het lichaam. Het is daarom ook belangrijk om goed op je inname van essentiele voedingstoffen te letten, en dan in het bijzonder op de B-vitamines. De opname van B-vitamines kan negatief beïnvloed worden door het gebruik van alcohol en geraffineerde producten. Je kunt dus de inname van vitamine B verhogen door te kiezen voor een zo klein mogelijke inname van alcohol (maximaal een à twee glazen wijn per week). Daarnaast kun je beter kiezen voor volkoren producten, omdat deze meer vitamine B bevatten dan producten waar de vezels uit zijn gehaald (geraffineerde producten, zoals wit brood).

Naast het kiezen van volkoren producten is het belangrijk dat je op de suikerinname let. Suiker is een gifstof voor het lichaam. Dat wil zeggen dat het lichaam extra moeite moet doen om suiker af te breken wat ervoor zorgt dat er meer energie naar de vertering van suiker gestuurd moet worden. Deze energie kan ook anders gebruikt worden, bijvoorbeeld voor in de hersenen. Door op de suikerinname te letten zorg je ervoor dat je lichaam minder snel vermoeid raakt doordat de energie in het lichaam beter verdeeld wordt. Als je last hebt van chronische vermoeidheid kun je deze adviezen gebruiken om de klachten te verminderen en zo goed mogelijk voor het lichaam te zorgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je ook zou kunnen proberen is een Reiki behandeling. Reiki is een vorm van werken met universele energie. In deze vorm wordt de energie doorgegeven via de handen. Handoplegging dus. Degene die de hand oplegt, maakt niet iemand beter, maar fungeert alleen als doorgeefluik. Het is de ontvanger van deze energie die, zij het onbewust, het werk verricht. Dit werk houdt in dat lichaam en geest weer voeding krijgen om zichzelf in balans te brengen. De optredende bijwerkingen hiervan zijn dat de kwalen, ontstaan door disharmonie, verminderen of zelfs verdwijnen. Doordat het lichaam lekker in z’n vel gaat zitten zal het emotionele lichaam zich ook beter gaan voelen. Andersom werkt het ook, als je emotionele lichaam zich goed voelt dan zal je lijfelijke lichaam dat ook doen. En zo zitten we weer in een opwaartse spiraal. Hierdoor treedt er een positieve verandering op niet alleen in jezelf, maar ook bij alles wat je doet. En dit heeft weer zijn uitwerking op je hele omgeving.