Ik hou veel van mijn vrouw, maar ik word niet opgewonden door haar, wat is er mis?

Zij is wat betreft figuur en zo perfect voor mij, met mijn ex was ik zo heet als een ui, maar met mijn huidige vrouw, waar ik al 20 jaar samen ben word ik niet opgewonden, met hulp van je weet wel., lukt het wel maar ik zou haar zo graag spontaan een beurt geven, wat is er mis?
Ik heb hiervoor een huwelijk gehad waar dit alles perfect verliep, als ik er aan dacht dan stond hij al, maar na mijn scheiding en verlies van kinderen is het helemaal over.
ik ben bij diverse logen geweest, maar niemand heeft een antwoord.
Hier misschien iemand die mij kan helpen?
Iedere dag hoeft niet meer, maar zo nu en dan zou toch wel fijn zijn, of ben ik de enige???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
26.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt er een beetje op dat jullie seksueel gezien gewoon niet zo goed bij elkaar passen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat hier om een man van 59 die graag weer 20 wil zijn, zo werkt het in de echte wereld meestal niet.

Het beste antwoord

Het kan zijn dat je ex en jij een betere genetische match hadden dan je met je huidige vrouw hebt.
Jouw vrouw voelt je blijkbaar goed aan maar de spanning is weg.
Mogelijk zijn jullie meer soulmates dan lovers.
Daar is niets mis mee.
Als het je stoort kunnen jullie misschien onderzoeken welke stimuli helpen de erotische gevoelens op te porren.
Denk daarbij niet te dogmatisch.
Je gevoel en je verstand voeren hier duidelijk een heel andere taal, je gevoel kun je echter lastig even veranderen.
Je zult samen veel fantasie en vindingrijkheid nodig hebben om dit verschil te overbruggen.
Maak ere echter geen groter probleem van dan het is.
Een goede relatie is heel moei. Goede sex is als de slagroom op de taart, misschien kun je deze stelling letterlijk toepassen.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je al 20 jaar bij elkaar bent, kun je eigenlijk niet verwachten dat de vonken er nog vanaf vliegen zoals ze dat vroeger deden, toen jullie elkaar nog niet zo lang kenden. De vonken zijn (hopelijk) een warm, maar traag smeulend vuurtje geworden waar af en toe wat olie op gegooid moet worden om de boel een beetje heet te maken.

Tijd om de sleur te doorbreken! Neem je vrouw eens een lang weekend of weekje mee uit naar een plaats waarvan jij weet dat zij zich daar helemaal happy voelt. Is ze dol op het strand en de duinen, boek dan een knus huisje ergens aan de kust en leg haar daar eens lekker in de watten. Houdt ze meer van de stad, regel dan een leuke trip naar een mooie stad ergens in Nederland of Europa en pak een romantisch hotel met een heerlijk dinertje, een goed bed en alle tijd voor elkaar. Waar je even los kan zijn van de dagelijkse dingen.

Als je al zo lang bij elkaar bent zijn dit soort uitjes vaak de manier om elkaar weer even in een ander daglicht te zien, om andere dingen te doen en te bespreken die je normaal niet doet en bespreekt. Alle aandacht gaat even uit naar elkaar en niet naar de dagelijkse beslommeringen, en aan het eind van de dag ben je goed rozig en verzadigd en kruip je lekker bij elkaar in bed om eens een flink potje te gaan vrijen.

Ik weet: dit zijn tijdelijke oplossingen en een romantisch weekend samen is zo voorbij, maar het kan wel iets van die sleur doorbreken.

Als jullie dan weer thuis zijn, gaat alles weer zijn normale gang misschien, maar je hebt samen dan wel iets romantisch / geils om op terug te kijken en dat kan op zichzelf alweer een uitnodiging zijn om het bed in te duiken.

Los van al dit soort dingen buiten de deur zou je je ook kunnen afvragen of jij nog wel zo aantrekkelijk bent voor je vrouw, in seksueel opzicht. Kleed je je leuk, zit je haar goed, ben je vrolijk en attent naar haar toe? Kook je lekker voor haar als ze moe thuis komt van een dag hard werken? Andersom geldt dat natuurlijk ook. Praat erover met elkaar. Ga het niet opkroppen! Zolang zij niet weet dat dit jou dwars zit, is het moeilijk om iets in jullie liefdesleven te veranderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het leven bestaat uit romantische maar onjuiste beelden.
Over liefde, trouw en seksualiteit. Toen ik een jongetje was, praten de jongetjes stoer over sex tot je 80 bent, maar in de parktijk valt dat tegen. De meeste mensen zullen zich schamen om de waarheid te zeggen en zullen die romantisch maar onjuiste beelden blijven bevestigen.
Ik durf je te zeggen, dat 99.5 % van alle mensen in jouw situatie zitten en meestal reeds vanaf hun 40-ste. Is dat gek, komt dat uit de lucht vallen? Nee natuurlijk niet, 'de natuur' ondersteunt je niet nadat je te oud bent om kinderen te verwekken. Mannen worden nog iets meer gesteund, omdat die makkelijk kinderen kunnen verwekken bij andere jongere vrouwen, maar we zijn zo gebouwd, dat je min of meer voor jouw bevrediging wordt weggeduwd om jouw zaadjes elders uit te delen. Hou je dan niet meer van jouw vrouw of is dat erg? Nee natuurlijk niet, in plaats van sex krijg je intimiteit en vertrouwdheid en dat heb je als mens meer nodig na je 40-ste. In het geval je te onrustig of onbevredigd wordt, dan moet je proberen samen naar een situatie toe te groeien waarin het mogelijk is dat jij elders een nummer kan maken. Bijv, samen met vakantie naar Thailand en dan met zijn drieën iets doen. Dat alles laat ik aan jouw fantasie over. Maar waar het omgaat is dat jij volkomen normaal bent en je niet onderscheidt van andere mannen en er is niets mis met je relatie.
Natuurlijk is de ene vrouw de andere niet en jij bent ook niet meer de hitsige Jan die je was toe je 30 was. Maar dat is een gegeven voor iedereen.
Dat die logen het niet begrijpen is omdat ze zelf nog te jong en of te preuts zijn. Ik ben 70 en heb het samen met mijn partner wel opgelost na mijn 40-ste.