Waarom kunnen mensen opgewonden van iets raken wat ze eigenlijk niet willen meemaken?

Dit is toch vreemd, mensen verlangen toch ook niet naar spruitjes als ze die niet lekker vinden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp je vraag niet.
Hoezo opgewonden?
Blij opgewonden of boos opgewonden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het staat bij seksualiteit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook ik snap je vraag niet helemaal, bedoel je geslagen worden of verkracht ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan allebei, als je er maar opgewonden van wordt, maar niet wil echt wil meemaken.

Het beste antwoord

Wat ze niet willen meemaken, is dat ze tegen hun zin ergens toe gedwongen worden en daarbij geen controle over de situatie hebben.

Het mooie van fantasie is dat je het altijd naar je zin is en je altijd als enige alle controle hebt, ook al fantaseer je dat iets tegen je zin gebeurt en dat een ander de macht heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ze worden opgewonden, omdat een klein ietsje, in een verborgen hoekje van henzelf, het juist wel zou willen meemaken, maar ze worden door bv conventies tegengehouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, ik kan mij best behoorlijk opwinden over
allerlei misstanden die ik niet wil meemaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ondanks alle CONVENTIES, kan ik me best opwinden van situaties waarvan ik niet opgewonden raak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn ook vrouwen die dromen/fantaseren over verkracht worden maar dat ook niet echt willen meemaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een puur lichamelijke reactie: zelfs mensen die geen zin hebben in spruitjes, maken meer speeksel aan als ze spruitjes zien. Als ze het water in de mond loopt, stoppen ze er graag iets in. Geen spruitjes, maar iets wat ze wel lekker vinden.
Als mensen iets zien waar ze vochtig van worden/een stijf geslachtsdeel van krijgen, hebben ze zin in lekkere sex. Niet in wat ze eigenlijk tegenstaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat de 1 niet wil mee maken wil de ander heel graag,Ik hou van pijn ( tot op zekere hoogte) veel mensen vinden dat alleen maar naar........
ik moet er niet aan denken seksueel actief te zijn met een man, anderen willen dat juist weer wel.........
Ook zijn er mensen die de gedachte aan dat zij zelf verkracht worden heel opwindend vinden, maar het niet in het echt mee zouden willen maken.
Wel kun je dit dan eventueel na - spelen....
Ik vond ooit de gedachte heel opwindend om vastgebonden te worden op een draaiend rad - na het mee gemaakt te hebben vond ik het achteraf toch niet zo leuk .........
zo strookt de fantasie wel vaker niet met de werkelijkheid....