Moet ik nou een zwangerschapstest doen?

Hallo iedereen ik zit al paar dagen met een probleem. Ik ben nog vrij jong (19) jaar en ben nu al een week overtijd ik heb dit wel eerder gehad maar had het al een lange tijd niet. Ik was de laatste vijf maanden juist wel op tijd. Mischien was het niet precies die dag maar een of twee dagen er na werd ik dan echt wel ongesteld. Ik vind het een beetje raar om te denken dat ik zwanger ben want ik ben nog maagd maar er is wel iets tussen mij en me vriend gebeurt. Hij is niet in me gegaan hij heeft niet in me gespoten maar hij heeft wel met zijne over mijne heen gevreven en ik herinner me nog heel goed dat die daar best wel geil van werd en best wel veel voorvocht van afkwam. Hij moest zelfs bijna klaar komen dus mischien is er zelfs wel een beetje sperma uitgekomen. Is er nu echt kans dat ik zwanger ben? Ik wil nog een of twee weken wachten met een test maar wat denken jullie er over? Alvast bedankt voor de reacties en sorry voor mijn lange verhaal.

Toegevoegd na 1 minuut:
Heb trouwens vandaag al best wel veel last van buikkrampen gehad maar nog steeds niet ongesteld

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Buikkrampen kunnen van de zenuwen komen, van ruzie, stress, van veel. Als je zwanger bent, is het dan niet heel erg fijn om het zeker te weten en er niet TE LAAT achter komen? ...ervan uitgaande dat je dan op tijd bent om na te denken en beslissingen te nemen zonder dat je door haast gedreven een verkeerde (achteraf) beslissing neemt? Je moet niets! maar om niet lange tijd in de zenuwen te zitten, is het verstandig om wel een test te doen.
Ik zou trouwens als de eerste negatief is, zeker na een paar weken NOG EEN test doen. Je zou niet de eerste zijn.

Antwoorden (1)

de kans dat je zwanger bent is klein. Ik weet natuurlijk niet hoe het precies is gegaan maar je moet natuurlijk wel altijd opletten met dit soort dingen. Beter voorzichtig dan te laat. Ben je niet aan de pil? Dit zou ik wel even overwegen. Als je het perse wil weten kan een test echt geen kwaad. Dan zit je ook niet in de stress. succes!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Altijd een condoom gebruiken is ook een goede optie. Ook bij seks zonder penetratie. Dat voorkomt ook SOA's en de pil niet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Manonnetje: niet dat ik condoomgebruik zou afraden, maar voor de preventie van zwangerschappen zijn condooms zodanig onbetrouwbaar dat ze niet meer gezien worden als serieuze anticonceptie. Condooms zijn ter preventie van SOA's; de pil (/ spiraal/ prikpil/ hormoonring/ hormoonstaafje) is ter preventie van zwangerschappen. Alleen daar waar de andere vormen van anticonceptie niet makkelijk voor handen zijn (zoals in de arme delen van Afrika) spelen condooms nog een rol bij zwangerschapspreventie.