nee dat scheurt door
die zijn daarvoor te dun

Toegevoegd na 2 minuten:
na wat zoeken zie ik dat het wel kan:

http://www.soaaids.nl/veiligvrijen_vervolg/condooms_gebruik
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, vast wel, maar hij scheurt dan wel, je hebt er niet voor niets speciale voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is inderdaad niet aan te raden.
Gebruik ook voldoende glijmiddel, speciale, dat beschemt tegen scheuren van het condoom en van de anus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, niet doen. Let bovendien op met glijmiddel. Sommige merken tasten rubber aan en gaan daardoor kapot of lek. Kijk op de verpakking/bijsluiter of het glijmiddel wel gecombineerd gebruikt kan worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan. Let bij aankoop wel even op het CE keurmerk.
Overigens kun je, zo je wenst, speciale condooms kopen voor Anaal gebruik. Die zijn iets dikker en hebben vaak standaard wat meer glijmiddel erop aangebracht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi,
Tot een aantal jaren terug werd altijd geadviseerd extra sterke condooms te gebruiken voor anale seks, maar GGD's en condoomfabrikanten zijn daar op terug gekomen. Tegenwoordig is vooral het advies om bij anale seks in elk geval veel glijmiddel te gebruiken. Dat moet bij dikkere condooms, maar met normale condooms gaat het dan ook prima. Gebruik alleen liever geen extra dunne condooms (zoals bijvoorbeeld Durex Fetherlite of Elite, of merken die ook dunnere condooms in het assortiment hebben).

Informatie over dit onderwerp, en condooms en glijmiddel vind je ook op onderstaande site.