De kans is groter dan bij iemand die nooit vreemd ging.

Vreemd gaan gebeurd als iemand lust belangrijker vind dan eerlijkheid en trouw. Iemand die dit in het verleden zo vond, vind dit in het heden mogelijk nog steeds (tenzij de persoon sterk veranderd is).

De meeste personen beargumenteren dat vreemd gaan een gevolg van een slechte relatie, maar in dat geval zou iemand niet vreemd hoeven te gaan, maar zijn of haar relatie af moeten breken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (21)

De kans is er altijd. Maar wantrouwen helpt nooit.
Eerst vertrouwen geven, dan vertrouwen krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, het kan een patroon zijn.
Maar bij een man die in zijn vorige relatie niet vreemd ging heb je ook geen garantie dat hij het later nooit zal doen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het het heeft ookte maken met hoe iemand omgaat met intimiteit, het al dan niet bespreekbaar maken van zaken, of het zoeken van spanning.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stel, de nieuwe relatie, is degene met wie hij vreemd gind in de vorige, dan denk ik gelijk: Hoe je er aan komt kom je er ook weer af.
Maar ja dat zijn zgn volkswijsheden waar je eigenlijk niets aan hebt, want je weet het niet.

Hij heeft het eerder gedaan , dus de 'stap' om dit te doen heeft hij al eens gemaakt, of dit het makkelijker maakt om nog eens te doen, ja dat kan alleen de tijd je leren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. of hij moet intussen gecastreerd zijn dan is de kans niet zo groot meer. trouwens wat is vreemd gaan, hij zal de gene waar hij mee vreemd ging toch wel gekend hebben?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, zou je dat maar van te voren kunnen weten.........

Er zijn noitoire vreemdgangers, relatiehoppers en het ligt er maar aan of deze man daartoe gerekend kan worden.

Het kan ook nog zijn dat hij inmiddels ouder en wijzer is en wel toe aan commitment.
En dat de relatie zo goed is dat hij geen behoefte heeft aan een ander.

Je kunt dus niet spreken van een patroon.
Je zult het met de betrokken man zelf moeten uitzoeken en uitpraten.
En vertrouwen.
Zonder vertrouwen gaat een relatie stuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat verschilt per persoon, en per relatie.
sommige personen zullen nooit vreemd gaan. die zeggen gewoon eerlijk dat ze niet meer verder willen.
waarheid duurt het langst.

sommige durven niet te zeggen dat ze een ander hebben gezien. dus zeggen ze niks, en gaan ze gewoon vreemd.

maar als je een goede relatie hebt, dan is er natuurlijk helemaal geen reden om vreemd te gaan. dus doe je dat niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben bang van wel. Ik ken geen mannen die het vreemdgaan hebben afgeleerd. Soms kunnen zulke mannen langduriger relaties opbouwen met vrouwen die veel kunnen verduren in een relatie. Ik zou er niet aan beginnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Ik ken geen mannen die het vreemdgaan hebben afgeleerd."
Dat komt omdat je mij nog niet kent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je alleen maar vreemdgaande mannen tegenkomt, zit je in het verkeerde hoekje...
Mannen zullen altijd de behoefte hebben om hun zaad over zo veel mogelijke partners te verspreiden (instinctief). Er is dus altijd een kans dat ze zullen vreemd gaan.
Er zijn morele redenen waarom mannen niet vreemdgaan, vooral omdat ze hun partner niet willen kwetsen of kwijt raken.
Wat ik persoonlijk nog erger vind dan vreemdgaan is als ze vervolgens hun vrouw en kinderen achterlaten voor een of andere man-stelende slet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerlijk antwoord! Dikke plus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"man- stelende slet" ??? Die man is er zelf bij toch, die laat zich stelen....
In dit geval gaat volgens mij WEL op dat resultaten uit het verleden een garantie geven voor de toekomst....
Natuurlijk speelt de situatie mee, maar hij heeft het al eens eerder gedaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kans is dan groter dan gemiddeld. Veel meer valt er niet over te zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, als een man vorig jaar vreemd ging, dan is dat zelfs geen garantie dat hij dit jaar vreemd zal gaan. Kortom het is een issue uit het hier en nu.
Het enige waar het om gaat is hoe jullie beiden ermee omgaan. Vreemdgaan heeft voor sommige mensen een positieve invloed op de relatie, voor anderen een zeer negatieve invloed.
Ik zou geen relatie willen, waarin vreemdgaan absoluut verboden zou zijn. Ik ben geen lijfeigene
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is die kans wel groot ja. Het feit dat hij/zij die hoge drempel al over is gegaan in de vorige relatie, maakt het nu weer makkelijker om het wederom te doen. Ik stak mijn handen er niet voor in het vuur, en was heel erg op mijn hoede, waardoor het vertrouwen niet optimaal is en eigenlijk de relatie ( voor mij) al gedoemd was te mislukken....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je wel is gehoord van 'een vos verliest wel zijn haar maar niet zijn streken'.

Het blijft gevaarlijk. Maar er is hoop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb altijd geleerd dat mannen niet veranderen als ze zeggen dat ze het wel doen. Mijn ex is dan ook vreemdgegaan, en had me verteld dat hij daarvoor ook al 1 of 2x met iemand anders gezoend had buiten een relatie. Mijn ervaring is dan ook dat de kans best groot is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jep....en niet omdat hij dat wilt.....nee omdat het een mens is..................zowel mannen als vrouwen ''slapen'' graag na een bepaalde periode buiten de deur..........anders zou het wel een saaie boel worden..betekent overigens niet dat hij niet van je houdt..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoeft niet, maar de kans is heel erg groot. De stap is dan erg klein.ik kan er van meepraten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cijfers liegen er niet om, het merendeel gaat vreemd in een relatie. Ook bij vrouwen.

Mocht hij in een eerdere relatie al eens vreemd zijn geweest wil dat niet zeggen dat hij het nog eens zou doen want de omstandigheden zijn niet het zelfde, maar de kans is altijd aanwezig, ook bij een man die nooit vreemd is gegaan in een andere realtie. Eens kan de eerste keer zijn namelijk.
Ik denk niet dat je hier te zwaar aan moet tillen, want dan zou je nooit meer een man kunnen vertrouwen, en maak je je eigen alleen maar gek met deze vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als iemand al eens bewezen heeft zo te zijn, zonder te oordelen hoor ieder moet dat zelf maar bezien, dan is die persoon zo en moet je er niet naar streven haar of hem te veranderen.
Als jij het niet wenselijk vind zou ik het tenminste bespreekbaar maken het is ook niet zo dat iedereen per definitie "veilig" vrijt, dus zijn er risico's aan verbonden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt ervan af of iedmand vreemdgaat om het vreemdgaan, de spanning etc., of omdat men vreemgaat gezien de situatie, bijvoorbeeld relatie was toch al zo goed als over.

Maar ook in het eerste geval hoeft het niet te betekenen dat hij in een nieuwe relatie weer vreemdgaat, als deze voldoende spannend is en zijn spanning niet uit het vreemdgaan hoeft te halen, hoeft het niet.

Dus nee de kans is niet groot, hooguit iets groter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik sluit het niet uit maar het gaat heel, heel, heel lang duren. Vertrouwen is voor mij zo ontzettend belangrijk, als ik dat in iemand van wie ik hou kwijtraak, op zo’n manier… dieper kun je me niet raken..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij zijn er (minstens) 3 soorten vreemdgaande mannen/vrouwen...

1) degene waar het mag van de partner: omdat ze een open relatie hebben, of omdat de partner er zelf niet vies van is
> aangezien dit in (min of meer) onderlinge afspraak gebeurt stopt het als beiden het niet meer willen of gaat de relatie ten onder

2) degene die gewoon voor de kick, het plezier naast de pot pissen
> deze houden volgens mij nooit op ook niet in een nieuwe relatie

3) degene die vreemd gaan omdat eigen relatie fout zit of op het einde loopt...
>maw mensen die de moed niet hebben om er een einde aan te maken en zo naar een andere partner op zoek gaan
Dit houdt op als a) ze effectief uit elkaar gaan, b) de vreemdgaander een nieuwe partner vindt of c) de eigen relatie om wat voor reden dan ook terug goed wordt