Wat vinden mensen zo tof en opwindend aan SM en wurgsex? Een verstikkend gevoel krijg wil toch niemand? Verbaast me dat mensen erop kicken?

Ik vind het maar raar.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
14.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig is niet iedereen het zelfde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eens met dirk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is ook raar. Gelukkig zijn het maar weinig mensen die dat leuk vinden. Zelf ken ik niemand die zo is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je weet toch hopelijk dat SM en wurgseks niet hetzelfde zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@enzoenzo: en jij verwacht dat iedereen die jij kent dat aan je lange neus zoiu hangen? Het zou je nog wel eens kunnen verbazen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En ook eens met Suzy. Juist mensen die aan de buitenkant zo braaf lijken... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-p

Het beste antwoord

Quote uit onderstaande onderzoek.
Een van de vele die zijn gedaan naar het fenomeen (BD)SM

"De relatie tussen de liefde en de pijn is een van de moeilijkste en tegelijkertijd ook een van de belangrijkste problemen in het totale veld van de seksuele psychologie.
Hoe komt het toch dat de liefde pijn toevoegt of liever toevoegen wil? … Als het ons zou lukken deze vraag te beantwoorden, dan komen we een stuk dichterbij de oplossing van een van de grootste mysteries van de liefde"

http://www.tic-mayday.org/lezing_psychologie_van_het_sadom.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Er zijn meer dingen die raar zijn, waarom lust de ene spruiten en de ander niet? Denk in beide gevallen een kwestie van lekker vinden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat er maar 1 antwoord is en dat is om het zelf te proberen, dan weet je wat het is en kun je er makkelijker over praten en oordelen.
Persoonlijk kan ik ook niet begrijpen dat mensen daar op kunnen kicken, maar iedereen zoekt uiteindelijk toch zijn eigen limieten op. En misschien weten we echt niet wat we missen en is het iets fantastisch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Angst en erotische gevoelens liggen vrij dicht bij elkaar.

Toegevoegd na 16 minuten:
Adrenaline is volgens mij het sleutelwoord: je kunt dit ook verkrijgen door 10 keer uit een vliegtuig te springen

Eerste date tip? Rollercoaster, klimmuur, kanotocht! Niet gaan vissen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is natuurlijk persoonlijk. Maar het gaat erom dat ze bepaalde gevoelens verwerkten tijdens hun manier van de daad. En sommige mensen vinden dit gewoon lekker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zal de kick zijn wat mensen aantrekt; hoever je kunt gaan.

Net zoiets als de kick om te gokken; niemand wil toch bijna al zijn geld verliezen door een stom spel.

Of op een motor scheuren totdat je bijna plat in de bocht ligt; niemand wil toch bijna zijn huid schuren aan het asfalt.

Of zoveel drinken dat je bijna een gat in je geheugen hebt; niemand wil toch wakker worden zonder dat ie weet wat ie de avond ervoor heeft uitgespookt.

Zo zijn er zoveel zaken waaraan ik zelf niet wil denken, maar wat door bepaalde mensen wordt ervaren als fijn, kicken, whatever.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
raar is dat he,
Maar jah wat dacht je van p&p sex. Is nog erger.. Ik weet niet wat men daar aan vindt. Ik denk dat het gewoon smaak is ofso...
Ieder z'n eigen smaak!
Ik kan me niet voorstellen echt..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kwestie van smaak, leuke woordkeuze. +1
Vaak hebben die personen een trauma opgelopen. Zijn verwaarloosd of onder gewaardeerd.

In deze gevallen, zijn zij op zoek naar 'straf' wanneer zij iets niet goed hebben gedaan. Het geeft hun een bevredigend gevoel wanneer zij gestraft worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit hoeft helemaal niet zo te zijn, hoor. Ik heb ook nooit begrepen waar deze mythe vandaan komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zeg ook niet dat het altijd zo is, maar vaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelfs dat waag ik dus te betwijfelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oké SuzyQ. Ik ben zelf therapeute en ken mijn cliënten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah, dat verklaart het scheve beeld. De mensen die genieten van BDSM zónder een trauma te hebben, komen namelijk niet bij jou terecht. Alleen de uitzonderingen bij wie trauma's wél een rol spelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er een heel stuk over gelezen nog niet zo lang geleden daarin stond ook dat het 'vaak' bij mensen voorkomt die een trauma hebben opgelopen door middel van straf in hun verleden. + voor je antwoord jeanette.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar dat is precies waar je een niet/gerechtvaardigde conclusie trekt: dat SM-verlangens vaak voorkomen ij mensen met een trauma, wil niet zeggen dat een groot deel van de mensen met SM-verlangens een trauma heeft. Vergelijk het eens met deze redenering: veel mensen met een trauma houden van chocola. (Of alcoholische dranken, of voor mijn part ademhalen.) Dus de meeste mensen die van chocola houden (of alcoholische dranken, of ademhalen) hebben een trauma. Sterker nog, de meeste mensen die van chocola (of alcohol, of ademhalen) houden, houden daarvan vanwege hun trauma. Dus is houden van chocola (of alcohol, of ademhalen) een symptoom van een onverwerkt trauma. De redenering is onterecht, en eerlijk gezegd nogal beledigend voor liefhebbers van SM (en daar zijn er véél van). Wat je namelijk zegt, is dat een seksuele voorkeur bestaat omdat er over het algemeen iets mis is met de mensen met die voorkeur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oké SuzyQ Laten we het maar laten rusten, ieder heeft zijn mening en dat mag, jij ook! Ik ben niet zo goed in staat om mensen te beledigen en dat is ook niet mijn bedoeling.
Wurgsex doet iets met de zuurstoftoevoer, waardoor orgasmes heftiger worden. Ik verwacht dat mensen het daarom doen, niet om het gevoel van stikken. Wel gevaarlijk overigens, er worden wel eens naakte mensen gevonden met iets om hun nek waardoor ze gestikt zijn, waarvan verwacht wordt dat het een ongelukje tijdens de wurgmasturbatie was.

SM is misschien aantrekkelijk voor sommigen omdat er een machtspel in zit. Macht over de ander hebben geeft misschien een kick, totaal overgelaten zijn aan de ander levert denk ik ook allerlei spanning en adrenaline op, je weet niet wat de ander gaat doen.
Maar ik weet er weinig van af, dit is maar een gok.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heeft te maken met de relatie tussen sex en macht, die koester je door dit soort extreme handelingen uit te voeren. ja kan sex en macht beter inruilen voor sex en liefde
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ieder zijn meug. Wat ze er aan vinden is het zelfde wat jij bij normale sex vind. Voldoening-bevrediging- geef het maar een naam.