Wat is bijzonder aan sex en wel bijzonder gevoel komt er bij kijken?

Soms hoor je verschillende dingen waarom mensen sex hebben maar wat raakt hun tijdens de sex nou het meest?

Welk hoogtepunt bereik je in je gevoel, psychisch gezien.
(Ik heb het niet over HET hoogtepunt). Veel mensen geeft het namelijk een gevoel wat ze met niets anders kunnen krijgen. Welk gevoel wordt hiermee bedoelt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Dat gevoel waar jij naar op zoek bent zal vergelijkbaar zijn met datgene wat je voelt wanneer je weer in een andere dimensie verkeerd / over bent.

De mens 'herkent / weet' dit gevoel en is er zijn hele leven naar 'op zoek''. Naar dat gelukzalige gevoel, zeg maar.

Met sex probeert de mens dit gevoel op te roepen, ook al blijft dit een surrogaat in vergelijking met waar men eigenlijk (onbewust) naar 'op zoek' is. "Eigenwaarde", zoals al door Xinix is aangegeven, is hierin heel belangrijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Seks is niets aan... Letterlijk en figuurlijk...

Ik zeg zo vaak tegen mijn partner: Ik zo zo graag zin hebben om te vrijen... En dan zegt mijn partner: Oh ja ik ook en dan draaien we ons om en vallen in slaap... Je wordt er moe van, kost een hoop energie, je verliest een hoop goede bouwstoffen (mannen dus) en je krijgt er niets voor terug... Ja een paar hechtingshormonen, daar heb je wat aan... Creëert alleen maar afhankelijkheid...

Van mij mogen ze het van me stelen, niks aan...

Dat wat jij bedoelt is EIGENWAARDE, maar dat heb ik al zonder seks, dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, ja... +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ben ik ff blij dat ik niet met jou getrouwd ben
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Xinix... dan doe je het niet goed joh! :-) kamasutra lezen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van al die kamasutra standjes wordt ie nog veel moeier ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die kamasutra had ik al uit, vele keren met vele partners doorgespit...
Je intens geliefd te voelen :-) Dát is wat het zo bijzonder maakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sex is:Tederheid,liefde,opwinding,plagerijtje,oogcontact,warmte,intimiteit,gegeven aan die ene,ontvangen van die ene,gevoel,duizelingwekkend en eindeloos.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sex is vergelijkbaar met eten: Je hebt mensen die aan eten pricipieel niets vinden. Je hebt mensen die gulzig zijn en je hebt mensen die bij ieder schoteltje vleesen ieder flesje wijn dat voorbijkomt een jubelzang aanheffen. Zeker is, dat je veel behoefte hebt aan eten als je maag leeg is.

Zo is het ook met sex. Je hebt een basale behoefte aan klaarkomen. en het klaarkomen geeft een gevoel van vervulling. Vergelijkbaar met een lekker glas Heiniken op een warme zomerse dag. Dat bevredigde gevoel krijg je nu ook van sex.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gevoel is dat je zo dicht bij elkaar bent ,dichter kun je niet zijn.Het ultieme gevoel van intimiteit maakt het bijzondere gevoel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ten eerste is seks zelf natuurlijk al een zeer aangename bezigheid door de hoeveelheid prikkels op de ´goeie plaatsen´, en blijkbaar is het evolutionair gezien altijd belangrijk geweest (voor de voortplanting ofzo) want bijna alle mensen vinden het aangenaam.

Daarnaast is het het ultieme spel dat je samen kunt spelen, en waarbij je 100 % aandacht kunt hebben voor elkaar. Zeker in het begin van een relatie kun je daar geen genoeg van krijgen.

Maar het is ook weer niet ZO aantrekkelijk dat je ook buitenom de 'daad' alles en iedereen eromheen vergeet en niet meer aan andere leuke dingen hecht. Na verloop van tijd wordt de kwaliteit belangrijker dan de kwantiteit, en dat is maar goed ook. Zou de prikkel ZO sterk zijn dat je niks anders wilt doen, en elke vrije minuut samen nog steeds vrijend zou doorbrengen, dan zou je op veel andere gebieden weer tekort komen. Zoals Herman Finkers ooit zei ; je moet toch af en toe een hapje eten tussendoor. Figuurlijk natuurlijk.

Niet alleen het orgasme alleen maar ook de aanloop daar naartoe en het nagenieten erna brengen je in een soort roes, die erg prettig is, maar niet per definitie verslavend omdat het ook nog wel een hoop inspanning en tijd kost. De kunst is een balans te vinden die voor beide partners prettig is.

De uitspraak van Xinix herken ik ook wel een beetje. Wij zitten ook een beetje in de spitsuur van het leven, en ALS het er van komt (frequentie verschilt erg per periode) zeggen we altijd : he, dat zouden we vaker moeten doen. Of we zitten gewoon te geiten dat het tijd wordt weer eens de agenda te trekken, of in het bijzin van de kinderen te dollen (die helemaal NIETS van een sexleven bij hun ouders willen weten) en daar hebben we samen ook de grootste lol om, zonder dat er concreet iets hoeft te gebeuren. Voorpret is ook dikke pret.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De sex zo als de meeste mensen dit "beoefenen"is vrij saai idd.....je bent als je heel goed je best doet vaak met (hooguit) een uurtje wel klaar...........
Persoonlijk ga ik graag een dagje "spelen" waarbij wij dan een uur of 6 tot 8 erotisch bezig zijn ..........
( met pauzes tussendoor uiteraard, grin) want het is vermoeiend dat is waar haha.
je moet het willen en er de tijd voor maken maar dan is het ook wel heel erg leuk!!
op zich hoef ik op zo een dag niet eens klaar te komen, maar het gebeurt ook wel dat dit 3 x lukt.......
het gewoon lichamelijk bezig zijn samen met een partner die hier ook veel genoegen aan beleefd is iets wat ik nooit meer zou willen missen.
eenvoudig gezegd, om je vraag te beantwoorden, worden op zo een dag mijn diepste verlangens vervult zo dat ik er daarna weer een poosje tegen kan en een beter mens ben zowel voor mijzelf als voor mijn omgeving :)