Noodpil, onveilig vrijpen, ongesteld?

Op stopweek ging ik 2 x onveilig vrijen namelijk op woensdag en zondag. Maar heb daardoor wel 2x meteen map gebruikt op die dag. Maar had al paar dagen terug ongesteld moeten zijn! kan het zijn dat ik laat ongesteld wordt of ben ik zwanger?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Wat is map?
Ritsuka
12 jaar geleden
Ah, zie het al. Maar waarom slik je dubbelop? Je bent toch al aan de pil, dan hoef je geen morning after pil te nemen, de pil werkt in de stopweek gewoon door.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vrijpen, is dat nou vrijen of pijpen?

Antwoorden (3)

Als je de pil slikt ben je ook tijdens de stopweek beschermd tegen zwangerschap hoor. Dan hoef je de MAP niet te nemen! Twee keer? Je huisarts weet toch dat je de pil slikt??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De pil heeft toch altijd een stopweek? Als je verder de pil regelmatig slikt is dat geen probleem. Of had je een extra stopweek ingelast?
En als ik het goed begrijp heb je in 1 week tijd twee keer de morning-after-pil gebruikt.
Dan zou je, in principe, niet zwanger kunnen zijn.
Maar als ik je vraag lees komt bij mij de gedachte op dat je wel erg rommelig bent met je anticonceptie.
Daarmee verhoog je de kans op een ongewenste zwangerschap.
Ik zou voor nu nog even een paar daagjes wachten, met al die extra hormonen in je lijf (door die 2 x M.A.P.) zou er wel het e.e.a. hormonaal ontregeld zijn.
Als je over 5 dagen nog niet ongesteld bent kun je een zwangerschapstest doen. (dat kan nu ook al maar ik denk niet dat dat erg zinvol is)
Verder wil ik je vooral aanraden om een andere vorm van anticonceptie te kiezen, want zo gaat het niet echt goed.
Overweeg eens de prikpil of een spiraal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door de morning after pil kan je wat later ongesteld worden, niks om je zorgen over te maken. Over een paar dagen kun je ook naar de huisarts gaan of een zwangerschapstest doen.