Hebben mannen vroeger als ideaalbeeld voor een vrouw ook een keer geen grote buste en billen gehad?

Ik zag laatst zo'n video over het ideale lichaamstype door de jaren heen. De lichaamstypen verschilden heel erg. Er stond ook bij dat een paar jaar geleden het ideale lichaamstype extreem dun was, maar volgens mij hielden mannen van al van curves. Ik vraag me dus af, is het altijd zo geweest dat mannen van een grote buste en kont houden of hebben mannen ook een platte buste en extreem slank lichaam bijv. ook ideaal gevonden?

Ik heb het hier over de meeste mannen: in het algemeen. Natuurlijk heeft iedere man zijn eigen 'ideaalbeeld'.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Psyche
1.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In de jaren 60 70 zag je het androgene mensbeeld wat meer opdoemen mannen mochten vrouwelijker zijn en vrouwen .... Denk aan cult figuren van toen Mick Jagger . Twiggy , Purdy , Brain Jones . Er zit toch wat cultuur en tijd gebonden variatie in . Bij de Samoas of ? Heeft men een totaal ander ideaal beeld . Het Rubens model is nu ook niet vaak ( nog niet ) op de catwalk te zien . Maar het het is denk ik een mix van aangeboren voorkeur en cultuur en tijd gebonden voorkeuren waarin de gemiddelde smaak daarin iets verschuift . Mensen worden ook steeds langer en vrouwen en mannen sporten en werken en willen er op oudere leeftijd nog aantrekkelijk uitzien . En niet zo als vroeger voornamelijk netjes en gepast .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De "Rubensvrouwen" hadden wel duidelijke rondingen en flinke billen, maar niet direct een grote buste. En wat Kapperkort inderdaad zegt, Twiggy enzo.

Antwoorden (3)

Dat is onwaarschijnlijk. De voorkeur van mannen voor sexuele signalen van vrouwen is hoogstwaarschijnlijk aangeboren. Van oorsprong zijn wij apen en bij hen vormt het achterwerk van vrouwtjes een van de belangrijkste sexuele signalen. Toen wij als apen rechtop gingen lopen ontwikkelden we een beter gespierd achterwerk wat onze soort een onder apen uniek kenmerk gaf: ronde billen. Die vormen een van de belangrijkste uiterlijke sexuele signalen, maar probleem is dat ze niet meer zichtbaar zijn als man en vrouw naast elkaar lopen. Daarom hebben mensenvrouwen een alternatief ontwikkeld om de aandacht van mannen te trekken: borsten. Dat zijn imitatiebillen. Aangezien zij van nature de sterkste aantrekkingskracht op mannen hebben is niet te verwachten dat het ideaalbeeld ooit slappe billen en kleine slappe borsten is geweest.

Toegevoegd na 9 uur:
De reactie van Uhmramon, waarvoor dank, maakt duidelijk dat ik onvolledig in mijn antwoord ben geweest. De door mij genoemde uiterlijke kenmerken van een vrouw wijzen erop dat de vrouw goed in staat is tot succesvolle reproductie en dus aantrekkelijk is als sexuele partner.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@MaartenVerrips: Dus vrouwen hebben borsten ontwikkeld omdat de billen niet meer zichtbaar zijn als man en vrouw naast elkaar lopen? Dit lijkt me onzin:
-Als aap en apin naast elkaar lopen, kan de aap de billen van de apin ook niet zien -Dus vrouwen hebben borsten om mannen aan te trekken, en niet om -bijvoorbeeld- hun baby te kunnen voeden? Ik denk dat dit artikel uit een wetenschappelijk tijdschrift een beter verhaal heeft te vertellen: http://www3.canyons.edu/faculty/rafterm/0%200lli%20social%20psychology/social%20day%20pages/day%205%20info%20pages/1993%20-%20adaptive%20significance%20of%20female%20physical%20attractiveness%20-%20the%20role%20of%20waist-to-hip%20ratio.pdf Kort gezegd: De verhouding heup-taille hangt samen met reproductieve gezondheid, en daarom zijn 'ronde vormen' bij vrouwen van origine een signaal voor mannen dat een vrouw seksueel aantrekkelijk voor hem is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat is best mogelijk. Ik heb Morris letterlijk geciteerd en ik vond dit zelf ook het minst overtuigende onderdeel van het verhaal.
In de tijd van de Egyptische farao's was er een heel ander schoonheidsideaal: Cleopatra (die als het toppunt van schoonheid werd beschouwd) had bijvoorbeeld ringen vet rond haar nek, die Venusringen werden genoemd. Verder was ze klein en mollig, en had ze bijna geen billen/buste.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In de jaren twintig was het schoonheidsideaal wat 'platter', zo werden de jurken voor vrouwen ook zo gemaakt dat het de borsten en de heupen niet benadrukte. Ook werd er geen nadruk gelegd op de taille door middel van een 'drop waist' in de jurken. Als je afbeeldingen van oorspronkelijke jaren 20 jurken ziet kun je dit goed zien.