Wat is het verschil tussen zorgen voor iemand, goed zijn voor de mensen EN 'een pleaser 'zijn?

Ze zeggen dat je geen pleaser moet zijn naar de anderen mensen toe maar...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Psyche
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Binnen het enneagram heb je 9 types persoonlijkheden.
Voor jou dan een type 2: Helper en een type 9: een vredestichter Hier kan je er wat meer over lezen:
Type 2
http://www.eclecticenergies.com/nederlands/enneagram/type2.php Type 9
http://www.eclecticenergies.com/nederlands/enneagram/type9.php
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik denk dat een pleaser iemand is die alleen bij bepaalde personen graag gezien wil worden omdat hij zichzelf daardoor belangrijker of interessant vind. gebrek aan eigenwaarde dus

Het beste antwoord

Een pleaser is iemand die het iedereen naar de zin wil maken en zichzelf daarbij wegcijferd,ze willen graag door iedereen aardig gevonden worden en kunnen eigenlijk geen nee zeggen ook al hebben ze ergens geen zin in ,goed voor iemand zorgen betekend dat je in iemand steunt ,goed verzorgd maar ook je grenzen stelt zodat de ander geen onrealistisch verwachtingspatroon krijgt,je kunt pas goed voor een ander zorgen als beide partijen elkaars grenzen respecteren ,een pleaser daarentegen laat regelmatig anderen over zijn of haar grenzen heen gaan puur omdat ze het de ander perse naar de zin willen maken