Ik loop de hele dag te hallucineren maar ik ben het al zo gewoon dat ik er geen last van heb, Mag je niks doen tegen hallucinaties of beter behandele?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
weet je de oorzaak?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is waarschijnlijk altijd latent aanwezig geweest maar doorgebroken na mijn therapie die ik op mijn 28ste deed.
Ondertussen ben ik wel al 40.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar wat voor soort hallucinaties?

Antwoorden (2)

Er zijn enkele behandelingen voor vele soorten hallucinaties. Echter, voor die hallucinaties veroorzaakt door geestelijke ziekte, een psycholoog of een psychiater moet worden gewaarschuwd en behandeling zal worden gebaseerd op de opmerkingen van die artsen.

Antipsychoticum en atypische antipsychoticum medicatie kan ook worden gebruikt voor de behandeling van de ziekte als de symptomen ernstig zijn en duidelijk lijden veroorzaken.

Voor andere oorzaken van hallucinaties er is geen feitelijke bewijs ter ondersteuning van elke één behandeling is wetenschappelijk getest en bewezen. Echter, onthouden ons van hallucinogene drugs, beheren stress niveaus, gezond leven, en het krijgen van voldoende slaap kunnen helpen verminderen de prevalentie van hallucinaties.

In alle gevallen van hallucinaties, moet medische aandacht worden gezocht en op de hoogte zijn van de specifieke symptomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ligt er aan.
Kan je normaal functioneren als je allerlei dingen hoort en ziet die er niet zijn,
als je waanbeelden hebt etc.
Of heb je iets anders?

We kennen de volgende hallucinaties:
•stemmen horen, geluiden horen (gehoors-hallucinatie)
•dingen zien, soms schimmen (gezichts-hallucinatie)
•geuren ruiken (reuk-hallucinatie)
•dingen proeven, vreemde smaak (smaak-hallucinatie)
•iets in of op je voelen (tast-hallucinatie).

Met behulp van onze zintuigen nemen we de wereld waar en geven we een betekenis aan de dingen die wij waarnemen. Deze waarneming is mogelijk doordat wij:
•horen •zien •ruiken •proeven •voelen

Het komt voor dat er een storing ontstaat in het waarnemen. Je neemt iets waar, wat er niet echt is. Het komt dan vanuit jezelf, door de storing in de waarneming. Een hallucinatie is het gevolg van foutieve informatieverwerking tussen de zintuigen en de hersenen.

Naast hallucinaties zijn wanen en verwardheid (desorganisatie) ook verschijnselen van een psychose.

Hallucinaties, heb ik die?

Een deel van de psychose test gaat over hallucinaties.
Test of je het hebt.

http://www.helpikhebeenpsychose.nl/wat-is-psychose/hallucinatie

En vraag je dan af - als jij er geen last van hebt - in hoeverre anderen
er last van hebben.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je dus tot de conclusie komt dat je echt "de hele dag loopt te hallucineren"...............dan moet je naar de dokter.
Dan is er iets mis in je hersenen en daar moet naar gekeken worden.
Dan kan je alsnog in overleg met de specialist beslissen of je al dan
niet behandeld moet (wilt) worden.